Din varukorg

Din varukorg är tom!

zooplus använder cookies för att kunna erbjuda dig den bästa upplevelsen. Genom att nyttja vår sida godkänner du att vi använder cookies.

zooplus app

Ladda ned

Hjälp



Beställning



Hur beställer jag?

Vi förklarar hur du beställer på zooplus genom vår shoppingguide.

Får jag en bekräftelse på min beställning?

Ja, efter att vi mottagit din beställning får du inom 1-2 timmar en bekräftelse via e-post. Så snart varorna lämnar vårt lager skickas en leveransbekräftelse via e-post. I mailet kan du se ditt kollinummer och det framgår även hur många paket leveransen består av.

Kan jag ta bort min beställning?

Beställningar som inte betalats tas automatiskt bort efter tio dagar. Om du valt banköverföring som betalningssätt och ännu inte betalt så kan vi ta bort din beställning. Om du redan har betalt eller om du betalt med kreditkort skickas dina varor direkt och vi kan inte ta bort din beställning. Däremot har du alltid rätt att ångra ditt köp och få pengarna tillbaka. Kontakta kundtjänst om du ångrar eller vill ta bort en beställning. Du kan läsa mer om ångerrätt här.

 

Kan jag ändra min beställning även om jag redan skickat den?

Eftersom vi strävar efter att behandla din beställning så snabbt som möjligt är det tyvärr inte möjligt att ändra en beställning. Under speciella omständigheter kontakta kundtjänst omedelbart.

Vem ska jag kontakta om jag har en fråga angående en produkt?

Svar på de flesta frågor gällande våra produkter kan finnas i produktbeskrivningen på den enskilda produktens sida. Här finner du exempelvis ingredienser, näringsinnehåll och foderinstruktioner för foder och mått och användningsinstruktioner för exempelvis klösträd och leksaker. Vänd dig till vår kundtjänst om du har andra funderingar så svarar vi på din fråga så snabbt vi kan.

Produkten jag önskar beställa kan inte levereras just nu, kan jag beställa ändå?

Om en produkt inte finns på lager kontaktar vi dig så fort varan finns på lager igen. Klicka på symbolen, fyll i din e-postadress och bekräfta villkoren. Du får då en e-post så fort varan finns på lager igen.

Finns det ett minimi- eller maxbelopp för en beställning?

Vi levererar vid ett beställningsvärde på minst 299 kr (exklusive leveranskostnader). Vi har inte beslutat om ett maxbelopp men försäljning sker endast i normala hushållsmängder.

När du beställer varor för 499 kr eller mer levererar vi utan kostnad. Beställer du varor för mindre än 499 kr tar vi ut en avgift för porto, förpackning och leverans på 29 kr oavsett antal förpackningar, storlek eller vikt. Priser för leverans till andra länder hittar du här.

Erbjuder zooplus gratisprover?

Vi erbjuder tyvärr inte gratisprover. Många av våra produkter säljs däremot i mindre förpackningar så att du har möjlighet att prova dig fram och se så att det passar just ditt husdjur innan du köper foder i större volymer.



Leverans



Kan jag se leveransstatus för min beställning?

Så snart varorna lämnat vårt lager skickar vi en e-post till dig som innehåller ditt försändelsenummer (kolli-id). Du kan närsomhelst kontrollera leveransstatus online hos det företaget du valt för leverans. Skickas ditt paket med DPD är det PostNord som gör slutleveransen till dig. Det försändelsenummer du har kan du använda för att följa ditt paket på PostNord.se någon dag efter det att det lämnat vårt lager. Du alltid kontakta vår kundtjänst för att få information om din leverans.

Hur mycket kostar leveransen?

När du beställer varor för 499 kr eller mer levererar vi utan kostnad. Beställer du varor för mindre än 499 kr tar vi ut en avgift för porto, förpackning och leverans på 29 kr oavsett antal förpackningar, storlek eller vikt. Priser för leverans till andra länder hittar du här.

Hur lång leveranstid ska jag räkna med?

Alla beställningar skickas inom 24 timmar efter att din betalning registrerats hos oss (betalning med kreditkort och PayPal registreras snabbare än banköverföring). Varan levereras enligt tabellen nedan. För lantbrevbärarlinjer är leveranstiden alltid något längre. Beräknas leveransen till helgen, förskjuts leveransdag till nästa vardag.

 

Beställning på 80% av paketen
levereras inom
Tidigaste leveransdag
Måndag 2 - 6 dagar Onsdag samma vecka
Tisdag 2 - 6 dagar Torsdag samma vecka
Onsdag 3 - 6 dagar Lördag samma vecka
Torsdag 4 - 7 dagar Måndag veckan efter
Fredag 4 - 7 dagar Tisdag veckan efter
Lördag 4 - 7 dagar Onsdag veckan efter
Söndag 3 - 6 dagar Onsdag veckan efter

 

Om ditt paket levereras av PostNord, så kan du följa detta på PostNord.se med ditt försändelsenummer. Du kan även kontakta kundtjänst.

Är det möjligt att få leverans ett bestämt datum?

För närvarande är det tyvärr inte möjligt för oss att leverera paket ett visst datum. Efter att du gjort din beställning sker leverans i regel inom 2-5 arbetsdagar. Varorna levereras vanligen mellan kl. 8.00 och 16.00.

Det finns ingen orderbekräftelse med i leveransen. Vad har hänt?

Om orderbekräftelsen inte är med i paketet har du antagligen mottagit den per e-post. Kontrollera därför först din inkorg. Alternativt kan du hitta din orderbekräftelse under Mitt zooplus om du är registrerad där. Du hittar orderbekräftelsen under ”Beställningar”. Du kan även kontakta kundtjänst för att få en ny orderbekräftelse skickad till dig.

Är det möjligt att få paketet skickat till en annan adress än den jag angivit vid beställning?

Ja, när du beställer varor online har du möjlighet att välja en annan leveransadress. Du kan dock inte välja ett paketombud som leveransadress.

Vad ska jag göra om jag inte är hemma för att ta emot ett paket?

Om du inte är hemma när paketet levereras lämnas det normalt till ett av PostNords serviceställe, där det går att hämta ut. PostNord meddelar dig om paketet lämnas till ett serviceställe. Du kan också följa ditt paket med ditt försändelsenummer på PostNord.se.

Hur många paket/kollin ingår i min leverans?

Hur många paket som din försändelse består av framgår i den e-post som skickas till dig när varorna lämnar vårt lager.

Vad betyder symbolen ?

Symbolen betyder att varan tyvärr inte finns i lager just nu. Klicka på , fyll i din e-postadress och bekräfta. Så fort varan finns på lager igen meddelar vi dig detta via e-post.

Vilken paket-/transportfirma samarbetar zooplus med?

Vi samarbetar med DPD/PostNord och GLS/Schenker. DPDs leveranser sköts av PostNord och GLS leveranser sköts av Schenker. Om du inte anger annat är det PostNord som levererar och du kan följa ditt paket med ditt försändelsenummer på PostNord.se.

Levererar zooplus i hela Sverige?

Ja, vi levererar till hela Sverige och även flera andra europeiska länder. En fullständig lista för alla länder vi levererar till kan du hitta här.

Finns det en zooplusbutik i närheten av där jag bor?

zooplus finns bara online. I gengäld har vi alltid öppet - 7 dagar i veckan, 24 timmar om dygnet, på zooplus.se!



Betalning och säkerhet



Vilka betalningsformer erbjuder zooplus?

Alla betalningsformer vi erbjuder är säkra att använda. De personliga uppgifter som du lämnar till zooplus (när du handlar i vår onlinebutik eller när du anmäler dig till olika zooplusprogram) hanteras med högsta säkerhet och integritet. Vi ansvarar för att dina privata uppgifter så som namn, adress samt födelsedatum är skyddade och ser till att data inte lämnas vidare till tredje part. Vår sekretesspolicy överensstämmer med tyska Bundesdatenschutzgesetz (BDSG) och Telemediengesetz (TMG).

Vi erbjuder följande betalningsformer på zooplus.se:

  • Kreditkort
  • Faktura
  • Banköverföring/Förskottsbetalning
  • PayPal (avgift 9,90 SEK)

Kontantbetalning eller betalning via check är tyvärr inte möjligt.

Kreditkort
Kreditkort kan du använda säkert på zooplus.se. Efter att vi godkänt dina kreditkortsuppgifter genomförs betalningen. Vi accepterar Visa och Mastercard.

Faktura
Vid fakturabetalning ska fakturabeloppet regleras inom 14 dagar efter att varan mottagits. Vi kan erbjuda faktura som betalningsalternativ efter två beställningar betalda med banköverföring. zooplus förbehåller sig rätten att inte erbjuda fakturabetalning i enskilda fall.

Banköverföring
En banköverföring (förskottsbetalning) är en elektronisk betalning från ett konto till ett annant konto. Pengar från ditt konto går direkt in på zooplus konto. Kom ihåg att ange beställningsnummer som referens. Banköverföring är den minst snabba betalformen. Det kan ta upp till 5-7 arbetsdagar innan din betalning registreras i vårt system. Dina varor skickas först efter att vi mottagit betalning.

 

Bankuppgifter:

zooplus AG
Nordea
Bankgiro (BG): 880-9642
IBAN: SE8095000099601800847707
BIC (SWIFT): NDEASESS

Vi skickar dina varor så fort betalningen är mottagen.

Jag har mottagit en betalningspåminnelse men har redan betalat varan. Hur går jag till väga?

Kontakta vänligen vår kundtjänst och ge oss information om ordernummer, betalningsdatum och beställda varor.

Jag har mottagit en betalningspåminnelse men har redan helt eller delvis skickat tillbaka varor. Hur går jag till väga?

Pengarna sätts tillbaka på ditt konto så fort vi mottar de varor du skickat i retur. Ha tålamod, det kan ta upp till 14 dagar. Om du har frågor kontakta kundtjänst.

Jag har mottagit en felaktig faktura. Hur går jag till väga?

Om du mottagit en felaktig faktura vänligen kontakta vår kundtjänst.

Är mina personliga uppgifter skyddade?

De personliga uppgifter som du lämnar till zooplus (när du handlar i vår onlinebutik eller när du anmäler dig till olika zooplusprogram) hanteras säkert och med diskretion. Vi ansvarar för namn, adress, födelsedatum och så vidare och ser till att data inte lämnas vidare till tredje part. Vår sekretesspolicy överensstämmer med tyska Bundesdatenschutzgesetz (BDSG) och Telemediengesetz (TMG).



Ångerrätt och retur



Kan jag ångra mitt köp?

Du har rätt att ångra ett köp hos zooplus, utan att ange särskild anledning, upp till 14 dagar efter att du mottagit varan.

Du kan ångra ditt köp genom att, inom tidsfristen, skicka tillbaka varorna till oss eller skicka ett meddelande till oss där du talar om att du vill ångra köpet. Du kan också säga upp avtalet genom att vägra ta emot varorna eller inte hämta varorna på PostNord.

Vi ber dig att kontakta kundtjänst för att ge oss beställningsnummer samt namnet på den artikel du vill returnera. Vi skickar dig då ett e-mail med en returkod bestående av 7 bokstäver. Ange denna kod på den bifogade retursedeln som du skickar i retur tillsammans med varorna.

Ångerrätten gäller inte för varor som producerats efter särskilda önskemål (personaliserade halsband, särskilt framställda klösträd osv.) eller för ömtåliga varor som t.ex. växter, akvariedjur, levande mat och djupfrysta livsmedel.

Jag har mottagit en ofullständig eller felaktig leverans. Hur går jag till väga?

Du kan få beställda varor levererade på olika dagar. Om du inte får några paket alls vänligen kontakta kundtjänst.

Jag har mottagit en skadad vara. Hur går jag till väga?

Om en vara är skadad vänligen kontakta kundtjänst så snart som möjligt.

Jag har mottagit fel produkt. Hur går jag till väga?

Om du mottagit fel produkt, vänligen kontakta kundtjänst.

Finns det en begränsad tidsfrist för att ångra ett köp?

Inom 14 dagar efter att du mottagit dina varor kan du ångra ditt köp skriftligen via e-post eller, om du mottagit varan innan fristen löpt ut, skicka tillbaka varan.

Utnyttjar du ångerrätten måste du skicka tillbaka varorna. När vi mottagit de returnerade varorna avbryts köpavtalet och du kommer att få dina pengar tillbaka inom 14 dagar.

Det är viktigt att du alltid kontaktar vår kundtjänst innan du skickar tilbaka några varor till oss. De kan förse dig med den returkod du behöver bifoga i paket som skall returneras.

Betalar jag för retur?

Vi kommer att betala kostnaderna för återsändandet av varan.

Observera! Kontakta alltid kundtjänst innan du returnerar en vara för att motta returkod.

Här kan du kontakta vår kundtjänst om du vill skicka tillbaka en vara.

Varför får jag en faktura på en ersättningsvara som jag redan betalt för?

Det skrivs alltid ut en faktura för ersättningsprodukter då dokumentet behövs för vår bokföring. Fakturan stryks dock automatisk när vi mottar dina returnerade varor. Beloppet dras alltså inte två gånger och ber dig därför bortse från denna faktura.

Vilken adress ska jag använda för returer?

Vi ber dig skicka varor tillsammans med retursedel med ifylld returkod till följande adress:

zooplus AG c/o Rhenus AG u. Co. KG
Marktal 3
99880 Hörselgau
Tyskland

Varor som inte kan skickas tillbaka per post kommer att hämtas hos dig. Kontakta alltid vår kundtjänst så att vi kan förse dig med en returkod och kommer överens om upphämtningsdag.



Rabatter, nyhetsbrev och förmåner



Hur löser jag in en rabattkod?

För att lösa in en rabattkod anger du koden i rabattkodsfältet på din beställning. Var noga med att använda rätt kod och ta hänsyn till versaler och gemener. Rabatten dras automatiskt bort från din faktura.

För en utförligare beskrivning, besök gärna vår shoppingguide.

Kan jag lösa in mer än en rabattkod per beställning?

Du kan endast lösa in en rabattkod per beställning. Om det inte är möjligt att ange en rabattkod kan det bero på att du redan använt en annan rabattkod. Du kan ändra rabattkod genom att klicka på Ändra rabattkod och därefter ange en annan kod i fältet. Om du använder en annan rabattkod istället för nykundsrabatten kan nykundsrabatten inte återanvändas.

Hur fungerar "Mängdrabatt"?

Om du själv beställer stora mängder eller om du går samman med vänner och bekanta och gör en stor beställning tillsammans får du 2% rabatt på den totala beställningssumman (om priset överstiger 900 kr). För mer information klicka här.

Kan jag lösa in mina rabattkoder mot kontanter?

Nej, det är tyvärr inte möjligt att lösa in rabattkoder mot kontanter.

Vad är zooplus nyhetsbrev?

Med vårt nyhetsbrev kan du hålla dig uppdaterad på senaste nytt och ta del av erbjudanden. När du prenumererar på zooplus nyhetsbrev erhåller du regelbundet information om nya produkter, utförsäljningar, speciella erbjudanden och gratis gåvor. Nyhetsbrevet skickas ut med jämna mellanrum och du kan när som helst avsluta din prenumeration.

Hur anmäler jag mig till nyhetsbrevet?

Du kan anmäla dig att prenumerera på vårt nyhetsbrev genom att logga in på Mitt zooplus och där ange att du önskar motta nyhetsbrevet. Om du inte är kund hos zooplus kan du anmäla dig att prenumerera här. Efter att du anmält dig får du en bekräftelse via e-post som du måste verifiera.

Hur länge gäller ett specialerbjudande?

Specialerbjudanden gäller generellt så länge lagret räcker. Försäljning av varor sker endast i normala hushållsmängder. I vissa fall är det endast möjligt att beställa en vara i ett eller två exemplar för att fler kunder ska få chansen att beställa.

Hur avregistrerar jag mig från nyhetsbrevet?

Längst ned i nyhetsbrevet finns en länk som du kan klicka på för att avsluta din prenumeration. Du kan även avregistrera dig genom att ändra dina inställningar i Mitt zooplus.

Hur fungerar "Tipsa en vän"?

Tipsa en vän om zooplus och din vän får då 10% rabatt på sin första beställning! Dessutom får du ett presentkort på 45 kr till din nästa beställning eller 250 zooPluspoäng att lösa in i vår premieshop. För mer information klicka här.

Hur fungerar zooplus "Uppfödarprogram"?

Som uppfödare får du 10% rabatt på beställningar som överstiger 900 kr. För mer information klicka här.

Vilka fördelar erbjuder zooplus för djurskyddsorganisationer och djurhem?

Vi vill visa uppskattning och respekt för kunder som driver djurhem eller på annat sätt gör en insats för att skydda våra fyrbenta vänner. Därför ger vi 10% rabatt på på beställningar som överstiger 900 kr. För mer information klicka här.

Hur fungerar zooplus bonusprogram?

Trogna kunder belönas av zooplus. Varje gång du beställer online på zooplus.se samlar du bonuspoäng. Dessa poäng kan du sedan använda för en mängd spännande produkter i vår premieshop. Notera att du måste vara registrerad på ’Mitt zooplus’ och göra beställningen från detta konto för att vi ska kunna registrera dina bonuspoäng.

Måste jag registrera mig för att delta i bonusprogrammet?

Nej, när du beställer din första vara på zooplus.se börjar du automatiskt att samla bonuspoäng förutsatt att du skapar ett zooplus-konto och gör beställningen via detta konto. Klicka här för en översikt över vårt bonusprogram

Hur tjänar jag bonuspoäng?

För varje 10 kr du spenderar tjänar du 1 bonuspoäng. För mer information klicka här.

Vad kan jag använda mina bonuspoäng till?

Du kan använda dina bonuspoäng för en mängd spännande produkter i vår premieshop.

Kan jag byta mina bonuspoäng mot kontanter?

Nej, du kan endast använda dina bonuspoäng i vår premieshop. För mer information om värdet av dina bonuspoäng klicka här.

Kan jag lägga ihop bonuspoäng från flera olika konton?

Nej, du kan bara använda bonuspoäng ifrån ett konto i taget. Det är därför viktigt att du alltid använder samma konto när du gör dina beställningar. Du kan inte överföra poäng till och från olika konton.

Hur vet jag hur många bonuspoäng jag tjänat?

Du kan se hur många bonuspoäng du tjänat på Mitt zooplus genom att klicka på bonuspoäng-konto.



Teknisk hjälp



Jag har glömt mitt lösenord. Vad gör jag?

Om du glömt ditt lösenord ska du klicka på Glömt lösenord? och därefter fylla i den e-postadress du registrerat hos oss. Ditt lösenord skickas därefter omedelbart till din inkorg.

När jag vill gå till kassan visas ett felmeddelande. Vad har hänt?

Försäkra dig om att din webbläsare tillåter cookies. Om din webbläsare inte tillåter cookies kan programmet inte öppna din varukorg och därför uppstår ett fel. Du kan få hjälp med cookies här.

Varukorgen tillåter bara en vara, om jag lägger till fler varor tas de bort. Vad gör jag för fel?

Försäkra dig om att din webbläsare tillåter cookies. Nedan kan du läsa varför.

Vad är cookies?

En cookie är en liten textfil som skickas från en webbplats och lagras på din hårddisk. När du handlar i vår nätbutik på zooplus.se är det nödvändigt med cookies. I och med cookies kan innehållet i din varukorg sparas.

Varför ska jag använda cookies på zooplus.se?

När du stänger ned din webbläsare lagras en cookie på din dator. Denna cookie gör att zooplus kan spara innehållet i din varukorg, Om du inte accepterar cookies är det inte möjligt att spara varor i din varukorg – och det är därför omöjligt att beställa produkter online. Vi använder aldrig cookies för att lagra personlig information - bara för att underlätta ditt besök hos oss.

Hur ställer jag in att min webbläsare accepterar cookies?

För Internet Explorer 7 eller 8:

  1. Klicka på Start > Kontrollpanelen (i klassiskt läge i Windows XP klickar du på Start-knappen >Inställningar > Kontrollpanelen).
  2. Dubbelklicka på ikonen Internetalternativ .
  3. Välj fliken Sekretess.
  4. Markera alternativet Åsidosätt automatisk cookie-hantering under Cookies i fönstret Avancerade sekretessinställningar.
  5. Markera alternativet Acceptera eller Fråga under Cookies från tredje part. (Om du väljer alternativet Fråga får du godkänna varje gång en cookie skickas från en webbplats).
  6. Avsluta genom att klicka på OK i fönstret Egenskaper för Internet.

För Internet Explorer 6:

  1. Klicka på Start> Kontrollpanelen. (I klassiskt läge i Windows XP klickar du på Start--knappen >Inställningar > Kontrollpanelen).
  2. Klicka på Avancerat .
  3. Markera Åsidosätt automatisk cookie-hantering.
  4. Markera alternativet Acceptera eller Fråga under Cookies från första part.
  5. Markera alternativet Acceptera eller Fråga under Cookies från tredje part. (Om du väljer alternativet Fråga får du godkänna varje gång en cookie skickas från en webbplats).
  6. Avsluta genom att klicka på OK i fönstret Egenskaper för Internet.

För Mozilla Firefox 3.x för Windows:

  1. Klicka på Verktyg > Inställningar .
  2. Klicka på Sekretess i den översta panelen.
  3. Vid "Firefox kommer att:" väljer du Använda anpassade inställningar för historiken.
  4. Markera rutan bredvid "Tillåt att webbplatser lagrar cookies".
  5. Klicka på OK.

Mozilla 2.x för Windows

  1. Klicka på Verktyg > Alternativ.
  2. Klicka på Sekretess i den översta panelen.
  3. Markera kryssrutan "Tillåt att webbplatser lagrar cookies".
  4. Klicka på OK.

Mozilla Firefox för Mac:

  1. Öppna rullgardinsmenyn Firefox .
  2. Välj Inställningar.
  3. Vid "Firefox kommer att:" väljer du Använda anpassade inställningar för historiken.
  4. Markera rutan bredvid "Tillåt att webbplatser lagrar cookies".
  5. Klicka på OK.

När jag skickar min beställning får jag felmeddelandet: Din varukorg har tagits bort. Vad gör jag för fel?

Om du använder en brandvägg, se till att den uppdateras samt att port 443 till SSL är öppen. Det finns många olika brandväggar och zooplus kan tyvärr inte ge dig detaljer kring inställningar av brandvägg. Vi hänvisar därför till instruktionerna som finns för din brandvägg.

Min webbläsare säger att mitt säkerhetscertifikat har löpt ut?

Om säkerhetscertifikatets utgångsdatum är felaktigt inställt är det möjligt att SSL-sidor inte kan visas. Se därför till att datum och tider är rätt inställda.

Det uppstod ett fel när jag gjorde min beställning. Har zooplus mottagit min beställning?

Vänligen kontakta kundtjänst om du har frågor rörande din beställning.

Cacheinställningar

Eftersom vår webbsida hela tiden uppdateras rekommenderar vi dig att alltid uppdatera din webbläsare. På så sätt kan du ta del av våra senaste erbjudanden. I din webbläsares inställningar kan du ställa in att din webbläsare automatiskt söker efter förändringar och att den tömmer webbläsarens cache. Mer information hittar du under "Hjälp" i din browser.

Varför behöver jag JavaScript?

Du kan surfa på zooplus.se utan Java och JavaScript. Vi rekommenderar dock att du iallafall aktiverar JavaScript så att du kan få en optimal upplevelse när du handlar hos oss. För mer information om hur du aktiverar JavaScript hittar du under "Hjälp" i din browser.

Jag kan inte se hela sidan i min webbläsare. Varför?

zooplus.se är anpassat till Internet Explorer 6.0 eller senare versioner, Netscape 8 eller senare versioner samt Opera 6.0 eller senare versioner. Hemsidan är anpassad till en upplösning på 1024x768. Om du använder webbläsarnas äldre versioner kan det finnas fel i layout och för funktioner. Vi rekommenderar därför att du laddar ned den senaste versionen.

Observera att ändringar och uppdateringar av webbläsare är ditt eget ansvar. zooplus kan inte på något sätt hållas ansvariga för det.