Returer och byten

När och hur kan jag returnera en vara?

 

Om du ångrar ditt köp

Vår högsta prioritet är att du som kund ska vara nöjd med dina inköp hos oss. Om du av någon anledning inte skulle vara helt tillfreds med en produkt har du 14 dagar på dig (från den dag du får dina varor) att returnera varan till oss för att få full återbetalning. Vi återbetalar produktens fakturavärde fullständigt, inklusive eventuella fraktkostnader, och övertar även kostnaden för returfrakten*. Se nedan för mer information och instruktioner om hur du skickar tillbaka en vara.

Observera att du inte kan ångra köp på redan öppnade foder-, snacks- och kattsandsförpackningar. Det går inte heller att lämna tillbaka ofullständiga ekonomipack. 

Defekt vara

Om du har fått en defekt produkt eller har problem med din order, kontakta vänligen vår kundtjänst  för hjälp att byta eller returnera varan.

Produkter utan ångerrätt

På ett litet antal produkter i vårt sortiment kan vi inte erbjuda ångerrätt. Artiklar som har tillverkats extra enligt personliga önskemål kan vi tyvärr inte återta. Klicka här  för utförlig information.

Våra allmänna villkor i komplett version hittar du här.

 

Returnera en vara

Steg 1:

Kontakta vår kundtjänst inom 14 dagar efter du mottagit varan från oss.

Välj mellan dessa alternativ:

Webbsidan: använd vårt kontaktformulär

Telefon: 08 525 038 22 (måndag till fredag mellan klockan 08.00-18.00)

E-mail: service@zooplus.se

Du kan även använda vår ångerblankett. Detta är dock inget måste.

När du kontaktar vår kundtjänst kommer du att få frågan om returproduktens artikelnummer. Vi kommer att ge dig ett speciellt retur-ID för varan som ska skickas tillbaka, vilket hjälper oss att att identifiera den returnerade produkten när vi får den.

Om du vill skicka tillbaka varan kostnadsfritt på ett postkontor ska du begära en returetikett från vår kundtjänst. Vill du att paketet ska hämtas upp på din privatadress eller arbetsplats, kontakta kundtjänst så kan vi ordna detta.

 

Steg 2:

Skriv det retur-ID du fick av kundtjänst på returblanketten som medföljde beställningen (tillsammans med fakturan). Placera blanketten i paketet med returvaran.

Returnera helst varan (om möjligt) i originalförpackningen. Om den inte kan användas igen kan du välja en passande alternativförpackning.

 

Steg 3:

Alternativ 1: Skicka paketet gratis på posten genom att använda vår returetikett som du får från vår kundservice.

Alternativ 2: Vår leveranspartner hämtar upp varorna kostnadsfritt på den adress och det datum du har kommit överens om med vår kundtjänst. Upphämtningen kan ske måndag-fredag, mellan klockan 9 och 16. Exakt klockslag kan tyvärr inte specificeras.

Alternativ 3: Du kan också skicka paketet själv, markerat med tillräckligt med porto, till vår returadress:

zooplus AG 
Vertriebszentrum
Marktal 3
D-99880 Hörselgau

Tyskland

Väljer du detta alternativ skickar du tillbaka paketet på egen bekostnad. Vi återbetalar returkostnaden så snart vi mottagit varan, förutsatt att du informerat oss om returen inom tidsfristen på 14 dagar.

*Vi återbetalar returkostnaden i överensstämmelse med den billigaste standardleverans vi erbjuder. Vi återbetalar ej returkostnader för paket som skickats med expressleverans eller som skrymmande paket. Om du har problem att transportera paketet kan vi ordna upphämtning. Kontakta vår kundtjänst  för utförlig information.