Tips när du skriver ett produktomdöme:

Vi blir mer än glada när du berättar om din erfarenhet av produkter. Alla omdömen, positiva och negativa, kontrolleras och godkänns av produktspecialister. En förutsättning för utgivningen är efterlevnad av dessa användarvillkor:

Tips för att skriva ett meningsfullt omdöme

1. Beskriv fördelarna och, om tillämpligt, nackdelarna med produkten utifrån din personliga erfarenhet.

2. Särskilt användbara är speciella tips för daglig användning av produkten.

3. Jämförelser med liknande produkter kan öka betydelsen av ditt produktomdömme.

4. Referenser till rasen och åldern på ditt husdjur gör det möjligt för andra att tolka din personliga upplevelse korrekt.

Vad hör INTE hemma i ett bra omdöme?

1. Frågor om produkten eller webbplatsen. Kontakta oss i så fall via vår kundtjänst eller vårt kontaktformulär.

2. Svordomar eller illvilliga kommentarer i någon form.

3. Telefonnummer eller adresser, e-postadresser eller WWW-adresser.

4. Allmänna kommentarer om tillgänglighet, frakt eller andra zooplus-tjänster. Vår kundtjänst eller kontaktformulär finns tillgängligt för detta ändamål.

5. Diskussioner om andras omdömen.

6. Kommentarer om användbarheten av hela produktkategorier eller allmänna råd om artlämplig näring och skötsel. Använd vårt forum för detta ändamål.

Observera också att vi inte kan publicera omdömen där betyget och texten står i uppenbar motsägelse och att vi förbehåller oss rätten att vägra inlämning av ettomdöme av någon annan anledning. zooplus förbehåller sig också rätten att ändra, förkorta eller ta bort allt innehåll på denna webbplats som zooplus, efter eget gottfinnande, anser strider mot dessa användarvillkor. zooplus garanterar inte att zooplus kommer att ge dig möjligheten att redigera eller ta bort innehåll som du skickar in. Du förstår att du, och inte zooplus, är ansvarig för innehållet i ditt bidrag.

Om du följer våra tips kommer ditt omdöme fungera som en viktig erfarenhetsrapport som hjälper andra kunder i deras köpbeslut.

Hur skapas och hanteras omdömena i vår shop?

För att hjälpa våra kunder att fatta ett köpbeslut vill vi ge dem möjlighet att dra nytta av så många omdömen som möjligt från andra konsumenter. Det innebär att inte bara inloggade kunder kan betygsätta produkter, utan även gäster. På så sätt ger vi alla chansen att uttrycka sin åsikt om produkten, oavsett om de köpt produkten av oss eller inte.

Omdömena är sorterade i kronologisk ordning, så att du alltid får de senaste recensionerna visade. En efterföljande redigering av recensionen är inte möjlig av tekniska skäl. Om du vill ta bort din kommentar så ordnar vi det gärna åt dig. Kontakta helt enkelt vår kundtjänst: För detta kan du använda vår kundtjänst eller vårt kontaktformulär.

Vi publicerar positiva och negativa omdömen. Vi förbehåller oss dock rätten att inte publicera omdömen eller att radera dem när som helst utan att ange skäl. Detta gäller i synnerhet vid uppenbart felaktiga eller irrelevanta bidrag (t.ex. spam eller falska omdömen och/eller vid intrång i tredje parts rättigheter (t.ex. upphovsrätt och/eller personliga rättigheter). Recensioner av produkter som beskriver skador eller risk för skador på djur kommer inte att publiceras. Om en sådan situation inträffade, vänligen kontakta kundtjänst direkt via kontaktformuläret. Direktkontakt och en grundlig analys av omständigheterna är nödvändiga för att noggrant övervaka specifika fall.

Genom att skicka innehåll på vår webbplats deklarerar du följande:

• Du är den enda författaren och ägaren till upphovsrätterna.

• Ditt produktomdöme blir zooplus egendom. Du ger zooplus en licens, obegränsad i tid och plats, att ytterligare använda och publicera ditt omdöme i online och offline media utan kostnad.

• Du samtycker till att de uppgifter du har lämnat kan lagras i publiceringssyfte och för eventuella granskningsrelaterade frågor. För ytterligare information om behandlingen av dina personuppgifter, se vår integritetspolicy.

Du garanterar vidare att du inte skickar innehåll som

• är känd för dig att vara falsk, felaktig eller vilseledande;

• innehåller personlig information om andra personer än dig själv

• gör intrång i någon tredje parts upphovsrätt, patent, varumärke, affärshemlighet eller integritetsrätt;

• bryter mot någon lag, förordning eller regel (inklusive, men inte begränsat till, exportkontroll, konsumentskydd, illojal konkurrens, lika möjligheter och vilseledande reklamregler);

• är eller har effekten av att vara ärekränkande, ärekränkande, hetsande, diskriminerande på grund av religion eller etniskt ursprung, hotar eller trakasserar någon individ, partnerskap eller företag;

• innehåller ett datavirus, maskar eller andra potentiellt skadliga datorprogram eller filer.

Du samtycker till att försvara, gottgöra och hålla zooplus (och dess dotterbolag) oskadliga från och mot alla anspråk, krav, skadestånd och följdskador av något slag, vare sig de är kända eller okända, inklusive rimliga advokatarvoden, som härrör från din underlåtenhet att följa de garantier som anges ovan eller ditt brott mot någon lag eller ditt brott mot tredje parts rättigheter.

zooplus kan ändra dessa villkor när som helst. Vi kommer då att publicera en ny version på vår hemsida så snart som möjligt.

Från och med 12 maj, 2022