
39 omdömen förBunny ZerghamsterTraum BASIC
Ladda upp din produktbildSammanlagt betyg (39)
|
Mycket bra foder!
Ett kanon foder till dvärghamster. Blandar denna med Expert och det uppskattas. Äter med god aptit och håller min dvärgis pigg och kry med mycket energi. Rekommenderar starkt!
|
Super
Mina 2 dvärghamstrar älskar detta foder de är helt galna i det och så fort de hör att jag skramlar med maten springer de till matskålen och börjar tigga rekommenderar starkt
Ayvi mags
Min dvärghamsterdam gillar det.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Våra små älskar det
Fantastiskt foder och jag kommer köpa det igen
Översatt från zooplus.de av zooplus
Fantastisk samling för den lilla!
Perfekt för min lilla dvärghamster. Skulle under det första halvåret ibland ge extra mjölmaskar, annars toppen!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Hälften blir kvar.
Min dvärghamster från Dzungarien är inget fan av den här maten. Hälften, särskilt de många pellets som finns, blir kvar i skålen och hamnar sedan i soporna. Jag kan inte rekommendera det.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Mycket bra foder
Jag har redan testat mycket för min lilla, men den här maten älskar han. Visst plockar han gärna ut de goda bitarna, men resten äter han också upp.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Dvärgsdröm!!!
Min lilla dvärghamster älskar det! Definitivt en av de bästa dvärgfodersorterna på marknaden... Jag är imponerad!
Översatt från zooplus.de av zooplus
För många pellets, men annars helt okej!
Min dvärghamsterhona älskar den här maten och den köps alltid igen. Tyvärr innehåller den för många pellets, och de lämnas också kvar. Men annars rekommenderas!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Zelda
Zelda älskar den här maten, den köps om och om igen! En riktigt bra rekommendation!
För alla dvärghamstrar! :)
Översatt från zooplus.de av zooplus
Pellets ligger kvar
Det här fodret får betyget 3 av mig, eftersom innehållet är uppdelat på samma sätt. Den ena delen med mjölmaskar och frön skulle lätt få 5 stjärnor. Hamstrarna älskar det och det är naturligt. Och sedan finns det pellets. De äts inte, ligger kvar och gör varken djuret eller djurvännen glad, vilket gör att det är bortkastade pengar. För pelletsen ger jag därför bara en stjärna. Så det landar på 3 stjärnor totalt. För det här priset kan man verkligen förvänta sig mer.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Jag har inte hittat något bättre hittills.
Efter att jag desperat letat och gjort 46920 felköp var jag fortfarande på jakt efter rätt foder, så jag bestämde mig till slut för att prova detta, även om det höga priset avskräckte mig i början – men bara det bästa för min Campbell-grupp. Det är lite synd att det bara innehåller så få frön – därför blandar jag fodret med exotiskt-/undulatfoder. Annars är jag nöjd.
Översatt från zooplus.de av zooplus
Dvärgfest super
Det bästa fodret för dvärghamstrar som jag någonsin haft, och min djungarhamster älskar det. Det behövs ingen extra utfodring med mjölmaskar eller liknande, för de ingår redan här. Priset är visserligen inte direkt billigt, eftersom jag som österrikiska måste betala fraktkostnader, men i Wien är detta foder oftast inte tillgängligt.
Jag kommer därför att beställa det igen med en större beställning.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Klassfoder!!
Min lilla Lou älskar den här maten och är helt galen i den :-)). Lite dyr kanske, men Lou mår bra och det är huvudsaken!
Översatt från zooplus.de av zooplus
halv och halv
Jämfört med andra blandningar verkade denna mat vara den mest användbara för oss. Vår dvärghamster blev nästan 3 år gammal med den (tillskott med naturell yoghurt och färskfoder).
Men: en stor del av maten, särskilt pellets och större spannmålskorn, blev alltid kvar. Kilopriset fördubblades därmed i princip. Det är alldeles för dyrt. Synd.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Min hamster älskar det
Min dvärghamster älskar den här maten – och till skillnad från andra färdigblandningar som finns att köpa, blir han inte tjock och rund av den.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
bara den här maten
Jag köper numera bara detta foder till min bortskämda dvärghamster av typen Djungarisk.
Efter att ha köpt och (delvis) matat med många olika sorters foder – mycket av det vill han inte ha alls –
testade jag Bunny-dvärghamsterfoder. Nu vill min lilla bara ha detta foder.
Det är visserligen lite dyrare, men vi sparar in på olika fodertillsatser. Bunny-fodret innehåller allt som min älskling behöver.
Absolut rekommenderas!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Användbar när man rensar ut...
Om man sorterar bort saker som t.ex. Campbells och hybrider inte får äta på grund av risken för diabetes, är fodret ganska användbart. Det skulle dock vara bättre om Bunny helt uteslöt ärtflingor, ris, morotsstrimlor, majs, palsternacka, rödbetor och slaktrester (gräsmjöl, fiskmjöl, animaliskt fett, kycklingleverextrakt)! Eftersom dvärghamstrar främst livnär sig på frön (och protein) borde det finnas mer av det i fodret. I den nuvarande sammansättningen innehåller det nämligen bara 12,5 % (!!!) frön. De återstående 87,5 % är alltså några andra "utfyllnadsämnen"...
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Bättre än de flesta andra blandningar, MEN...
Jag köpte den här maten främst för att den för en gångs skull inte innehåller solrosfrön eller jordnötter!
Min dvärghamster accepterade den direkt, men äter pellets bara i nödfall eller som allra sista alternativ – synd att de nästan utgör huvuddelen av den här maten ^^
Annars gillar han den verkligen, särskilt de hirs-liknande fröna som nästan alltid försvinner först!
När det gäller proteindelarna kan jag inte säga så mycket, eftersom jag hittills kanske har sett 5 synliga mjölmaskar eller räkor...
Slutsatsen är dock: en bra och artanpassad blandning!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
bortskämd dvärghamsterdam
Min lilla mus åt en mjölmask och vägrade resten. Jag ville bara göra något bra för henne. Nu måste jag mata henne med något annat igen.
Översatt från zooplus.de av zooplus
