Varukorg

zooplus Club basic - Villkor för deltagande

Gäller från: [9 december 2025]

zooplus Club är vårt kundlojalitetsprogram som är utformat för att belöna våra kunder för deras fortsatta förtroende och engagemang. Dessa villkor reglerar deltagande i zooplus Club, som drivs av zooplus SE, Herzog-Wilhelm-Strasse 18, 80331 München, Tyskland.

Genom att delta i zooplus Club godkänner du dessa villkor. Programmet består av två nivåer: Basic och Premium

1. Deltagande i zooplus Club

1.1 Behörighet

Alla kunder med ett giltigt kundkonto på zooplus.se och leveransadress i Sverige registreras automatiskt i Basicnivån.

1.2 Basicnivå - förmåner

Inkluderar:

  • Tjäna zooPoäng med kvalificerande köp
  • Lös in zooPoäng mot premier i Bonusshoppen
  • 100 zooPoäng för den första beställningen som välkomstgåva
  • Få ett födelsedagspresentkort på 250 zooPoäng när en husdjursprofil skapats 

1. Deltagande i zooplus Club

1.1 Behörighet

Alla kunder med ett giltigt kundkonto på zooplus.se och leveransadress i Sverige registreras automatiskt i Basicnivån.

1.2 Basicnivå - förmåner

Inkluderar:

  • Tjäna zooPoäng med kvalificerande köp
  • Lös in zooPoäng mot premier i Bonusshoppen
  • 100 zooPoäng för den första beställningen som välkomstgåva
  • Få ett födelsedagspresentkort på 250 zooPoäng när en husdjursprofil skapats 

2. zooPoäng

2.1 Generellt

zooplus lojalitetsprogram baseras på zooPoäng, som bokförs på en kunds zooplus-konto. zoopoängen kan endast användas för de ändamål som beskrivs i dessa villkor. Poäng från andra lojalitetsprogram (t.ex. från andra företag) kan inte konverteras till zooPoäng. zooplus-konton och kredit för zooPoäng är inte överförbara och har inget kontantvärde. Det aktuella saldot på en kunds zooplus-konto finns tillgängligt på zooplus webbplats under "mitt zooplus" och kan ses av kunden när som helst.

2.2 Tjäna zooPoäng

För varje fullbetald beställning hos zooplus krediteras kundens zooplus-konto automatiskt med zooPoäng För varje 10 kr av ordervärdet får kunden 1 zooPoäng. För vissa specialerbjudanden kan kunder tjäna ytterligare zooPoäng, i antal som beskrivs på zooplus webbplats.

2.3 Uteslutning från zooPoäng-kredit, maximal zooPoäng-kredit

En zooPoäng-kredit kan inte tjänas in för produkter med ett försäljningspris på 0 kr (t.ex. provpack, zooplus premier, gratis gåvor), inlösta kuponger och andra rabatter, eller återbetalningar eller omleveranser. I andra specifika fall är en zooPoäng-kredit eventuellt inte heller möjlig. Maximalt 10 000 zooPoäng per kalenderår kan krediteras ditt konto. Efter att detta belopp har uppnåtts kommer inga ytterligare zooPoäng att krediteras ditt konto förrän nästa kalenderår. zooplus förbehåller sig rätten att inte kreditera zooPoäng för kontraktserbjudanden som ser ut att ha lämnats in i syfte att återförsälja varorna kommersiellt.

2.4 zooPoäng-kreditprocedurer, flera konton

zooPoäng krediteras automatiskt till en kunds zooplus-konto när kundens beställning har betalats i sin helhet och betalningen har bokförts i zooplus system. Krediten tilldelas det kundkonto som beställningen gjordes på. Om en kund beställer via flera kundkonton kommer zooPoäng att krediteras till det individuella konto som respektive beställning gjordes under. Det är inte möjligt att överföra zooPoäng från ett kundkonto till ett annat.

2.5 Utgångsdatum för zooPoäng

Om zooPoäng inte löses in mot en premie inom 12 månader från det att de krediterades ditt konto, förfaller de i slutet av kvartalet. Datum och belopp för utgången kommer att anges tydligt i kundkontot. zooPoäng förfaller också om kundkontot blockeras av legitima skäl. Särskilda kampanjpoäng kan ha ett kortare utgångsdatum. 

2. zooPoäng

2.1 Generellt

zooplus lojalitetsprogram baseras på zooPoäng, som bokförs på en kunds zooplus-konto. zoopoängen kan endast användas för de ändamål som beskrivs i dessa villkor. Poäng från andra lojalitetsprogram (t.ex. från andra företag) kan inte konverteras till zooPoäng. zooplus-konton och kredit för zooPoäng är inte överförbara och har inget kontantvärde. Det aktuella saldot på en kunds zooplus-konto finns tillgängligt på zooplus webbplats under "mitt zooplus" och kan ses av kunden när som helst.

2.2 Tjäna zooPoäng

För varje fullbetald beställning hos zooplus krediteras kundens zooplus-konto automatiskt med zooPoäng För varje 10 kr av ordervärdet får kunden 1 zooPoäng. För vissa specialerbjudanden kan kunder tjäna ytterligare zooPoäng, i antal som beskrivs på zooplus webbplats.

2.3 Uteslutning från zooPoäng-kredit, maximal zooPoäng-kredit

En zooPoäng-kredit kan inte tjänas in för produkter med ett försäljningspris på 0 kr (t.ex. provpack, zooplus premier, gratis gåvor), inlösta kuponger och andra rabatter, eller återbetalningar eller omleveranser. I andra specifika fall är en zooPoäng-kredit eventuellt inte heller möjlig. Maximalt 10 000 zooPoäng per kalenderår kan krediteras ditt konto. Efter att detta belopp har uppnåtts kommer inga ytterligare zooPoäng att krediteras ditt konto förrän nästa kalenderår. zooplus förbehåller sig rätten att inte kreditera zooPoäng för kontraktserbjudanden som ser ut att ha lämnats in i syfte att återförsälja varorna kommersiellt.

2.4 zooPoäng-kreditprocedurer, flera konton

zooPoäng krediteras automatiskt till en kunds zooplus-konto när kundens beställning har betalats i sin helhet och betalningen har bokförts i zooplus system. Krediten tilldelas det kundkonto som beställningen gjordes på. Om en kund beställer via flera kundkonton kommer zooPoäng att krediteras till det individuella konto som respektive beställning gjordes under. Det är inte möjligt att överföra zooPoäng från ett kundkonto till ett annat.

2.5 Utgångsdatum för zooPoäng

Om zooPoäng inte löses in mot en premie inom 12 månader från det att de krediterades ditt konto, förfaller de i slutet av kvartalet. Datum och belopp för utgången kommer att anges tydligt i kundkontot. zooPoäng förfaller också om kundkontot blockeras av legitima skäl. Särskilda kampanjpoäng kan ha ett kortare utgångsdatum. 

3. Lösa in zooPoäng mot premier

3.1 Generellt

Varje kund med kundkonto kan lösa in sina zooPoäng mot premier så snart hen har tjänat in det nödvändiga antalet zooPoäng. Premier och de zooPoäng-krediter som krävs för att förvärva dem visas i Bonusshoppen. zooPoäng-premier kan endast lösas in tillsammans med en vanlig beställning (lägsta beställningsvärde 199 kr, exklusive leveransavgifter).

3.2 Villkor för att lösa in zooPoäng

Premier kan endast lösas in via kundens personliga kundkonto under mitt zooplus. Tillgängligheten av premierna kan variera beroende på datum och säsong, och specifika premier är eventuellt inte tillgängliga vid vissa tidpunkter. För specifika premier kan villkoren ändras; ändringar eller tillägg kommer att offentliggöras.

3.3 Utskick av premier

Fraktkostnaden för premier baseras på aktuella fraktkostnader hos zooplus. Klicka här för att läsa mer om fraktkostnad hos zooplus. Premien läggas till i varukorgen genom att klicka på varukorgssymbolen. Kunden kan sedan lägga till vanliga produkter i beställningen till deras ordinarie priser.

Om en premie är skadad eller felaktig när kunden mottagit den, ombeds kunden vänligen kontakta zooplus kundtjänst via kontaktformulär eller via telefon, måndag till fredag från 8.00 till 18.00 på följande nummer: 0046-2012-7636 

3. Lösa in zooPoäng mot premier

3.1 Generellt

Varje kund med kundkonto kan lösa in sina zooPoäng mot premier så snart hen har tjänat in det nödvändiga antalet zooPoäng. Premier och de zooPoäng-krediter som krävs för att förvärva dem visas i Bonusshoppen. zooPoäng-premier kan endast lösas in tillsammans med en vanlig beställning (lägsta beställningsvärde 199 kr, exklusive leveransavgifter).

3.2 Villkor för att lösa in zooPoäng

Premier kan endast lösas in via kundens personliga kundkonto under mitt zooplus. Tillgängligheten av premierna kan variera beroende på datum och säsong, och specifika premier är eventuellt inte tillgängliga vid vissa tidpunkter. För specifika premier kan villkoren ändras; ändringar eller tillägg kommer att offentliggöras.

3.3 Utskick av premier

Fraktkostnaden för premier baseras på aktuella fraktkostnader hos zooplus. Klicka här för att läsa mer om fraktkostnad hos zooplus. Premien läggas till i varukorgen genom att klicka på varukorgssymbolen. Kunden kan sedan lägga till vanliga produkter i beställningen till deras ordinarie priser.

Om en premie är skadad eller felaktig när kunden mottagit den, ombeds kunden vänligen kontakta zooplus kundtjänst via kontaktformulär eller via telefon, måndag till fredag från 8.00 till 18.00 på följande nummer: 0046-2012-7636 

4. Husdjursprofil och födelsedagspresentkort

  • Kunder som fyller i minst en husdjursprofil under "mitt zooplus" och accepterar villkoren för Födelsedagspresentkortet får ett årligt födelsedagspresentkort250 zooPoäng, som läggs till på deras kundkonto under deras husdjurs födelsemånad.
  • Endast ett födelsedagspresentkort utfärdas per konto och kalenderår. 

4. Husdjursprofil och födelsedagspresentkort

  • Kunder som fyller i minst en husdjursprofil under "mitt zooplus" och accepterar villkoren för Födelsedagspresentkortet får ett årligt födelsedagspresentkort250 zooPoäng, som läggs till på deras kundkonto under deras husdjurs födelsemånad.
  • Endast ett födelsedagspresentkort utfärdas per konto och kalenderår. 

5. Uppsägning, återkallelse och ändringar

5.1 Uppsägning

Kunder kan när som helst avbryta sitt deltagande i zooplus Club Basic genom att kontakta kundtjänst.

5.2 Ändring av villkor

zooplus förbehåller sig rätten att ändra programreglerna eller dessa villkor när som helst, med förhandsmeddelande där så krävs enligt lag.

Väsentliga ändringar kommer att meddelas via e-post och/eller på webbplatsen. Fortsatt deltagande innebär godkännande av de nya villkoren.

5.3 Programavslutning

zooplus förbehåller sig rätten att helt eller delvis avsluta zooplus Club med lämpligt varsel. 

5. Uppsägning, återkallelse och ändringar

5.1 Uppsägning

Kunder kan när som helst avbryta sitt deltagande i zooplus Club Basic genom att kontakta kundtjänst.

5.2 Ändring av villkor

zooplus förbehåller sig rätten att ändra programreglerna eller dessa villkor när som helst, med förhandsmeddelande där så krävs enligt lag.

Väsentliga ändringar kommer att meddelas via e-post och/eller på webbplatsen. Fortsatt deltagande innebär godkännande av de nya villkoren.

5.3 Programavslutning

zooplus förbehåller sig rätten att helt eller delvis avsluta zooplus Club med lämpligt varsel. 

6. Kontakt och kundtjänst

Om du har frågor om ditt zooplus Club-medlemskap eller zooPoäng, vänligen kontakta:

KundtjänstteamE-post: service@zooplus.seTelefon: 0046-2012-7636 (mån–fre 8.00–18.00)Kontaktform: www.zooplus.se/contact_form 

6. Kontakt och kundtjänst

Om du har frågor om ditt zooplus Club-medlemskap eller zooPoäng, vänligen kontakta:

KundtjänstteamE-post: service@zooplus.seTelefon: 0046-2012-7636 (mån–fre 8.00–18.00)Kontaktform: www.zooplus.se/contact_form 

7. Rättsliga bestämmelser

  • zooplus Club regleras av svensk konsumentskyddslag.
  • Tysk lag gäller om inte detta strider mot svensk konsumenträttslig skyddslagstiftning.
  • Om någon del av dessa villkor befinns ogiltig, förblir resten giltigt 

7. Rättsliga bestämmelser

  • zooplus Club regleras av svensk konsumentskyddslag.
  • Tysk lag gäller om inte detta strider mot svensk konsumenträttslig skyddslagstiftning.
  • Om någon del av dessa villkor befinns ogiltig, förblir resten giltigt 

8. Dataskydd

zooplus tar sina kunders personuppgifter på största allvar. zooplus integritetspolicy finns tillgänglig här

8. Dataskydd

zooplus tar sina kunders personuppgifter på största allvar. zooplus integritetspolicy finns tillgänglig här