
48 omdömen förFURminator M kort päls
Ladda upp din produktbildSammanlagt betyg (48)
12-05-12
Att kämpa mot hårfloden...
Jag köpte Furminator eftersom den rekommenderades av andra hundägare. Vid praktisk användning visar det sig att borstningen verkligen kan göras snabbt och effektivt. Men jag måste borsta försiktigt och långsamt, annars piper min hund. Själv tycker jag att tänderna är ganska vassa (test: borstade över min handrygg). Inte lämplig för min hunds mage. Jag drog av en stjärna eftersom min hund med stockpäls har en relativt långhårig svans och "byxor" på bakbenen. Båda kan inte bearbetas med Furminator för korthår, vilket är synd eftersom det finns många lösa hår just där. Dessutom är instruktionerna i förpackningen inte särskilt detaljerade, vilket också ger avdrag – jag hade förväntat mig mer för priset. Jag hittade några bra tips på internet under "Furminator Hund rätt borsta" som jag saknar på förpackningen. Skyddskåpan på den nya Furminatorn sitter inte lika stadigt som på den gamla, som jag känner till från bekanta. Annars en bra produkt, absolut tidsbesparing vid pälsvård.
Översatt från zooplus.de av zooplus
12-05-10
Helt suveränt!
Den här produkten är verkligen fantastisk. Genom att enkelt och lätt "smeka" pälsen tas hår bort som förmodligen aldrig skulle ha tagits bort med en vanlig borste. Våra bulldoggar fäller betydligt mindre hår eftersom döda hår verkligen tas bort grundligt. Lite ovant i början, men väldigt effektivt, och hundarna sitter stilla och njuter.
Översatt från zooplus.de av zooplus
12-04-24|Bernd
Betyg "mycket bra"
Min beagle och jag är helt begeistrade. Det här är precis vad vi har letat efter och äntligen hittat. Kan verkligen rekommenderas till alla!
Översatt från zooplus.de av zooplus
12-01-31|Elke B.
Superkam
Hej,
måste verkligen berömma Furminator Kort Hår M. Jag har 3 beaglar och är supernöjd!!!! Mina hundar älskar att bli kammade nu, och det finns inget ryckande eller gnäll längre. Jag kommer aldrig att använda någon annan kam eller borste igen.
Översatt från zooplus.de av zooplus
12-01-26
för hårt
Jag köpte föregångsmodellen av Furminator och måste säga att den tar bort otroligt mycket hår, särskilt från vår rottweilertik. Och håren stannar kvar i borsten tills man "trycker ut" dem (bäst att göra det direkt i soptunnan). På vår långhåriga collie fungerar den bara delvis. Dock gillar ingen av hundarna den hårda borsten, särskilt vid kanterna verkar det göra ont för dem, hur försiktigt jag än försöker använda den. Annars brukar de inte ha något emot att bli borstade.
Översatt från zooplus.de av zooplus
11-12-29|Katha
Det finns inget bättre för hårvård.
På grund av det höga priset tvekade jag länge och ville inte lita på reklamfilmen som påstod att det var en så fantastisk produkt. En vän delade sedan sina erfarenheter med mig, och till slut bestämde jag mig för att skaffa Furminator. Nu måste jag säga att det var en värdefull investering. Jag hade aldrig trott att det skulle komma ut så mycket mer hår från vår Dalmatiner. Det verkar som om han verkligen gillar det. Mängden döda hår som kammas ut är enorm. Håren flyger inte runt överallt, utan stannar kvar i Furminatorn, och med hjälp av hårborttagningstekniken trycks håren enkelt ut ur kammen. Det blir inget ryck i håret, eftersom det bara är lösa hår som kammas ut. Pälsen känns mjukare och han tappar helt enkelt mindre hår. Jag är nu övertygad om att även korthåriga hundar borde ha en Furminator. Min vän använder Furminatorn på en långhårig hund och är också mer än nöjd. Furminatorn är verkligen värd pengarna!!!!
Översatt från zooplus.de av zooplus
11-12-29|Frank M.
10 poäng!!!!!
2 x 5 poäng!!!
Vanligtvis skriver jag inga kommentarer, men för denna fantastiska FURminator Kort Hår M måste jag göra ett undantag! Man kan verkligen kasta alla andra kammar, borstar och vad det nu finns för något i soporna. Jag är imponerad!!! För daglig pälsvård är den oumbärlig och det kräver väldigt lite tid. Den här investeringen är verkligen värd det.
Översatt från zooplus.de av zooplus
11-12-23|Lan Anh
Bästa!
Jag har använt Furminator i några månader nu – supergrej. Äntligen kan man få bukt med pälsproblemet!!! Kan verkligen rekommendera den till alla.
Översatt från zooplus.de av zooplus
