
263 omdömen föranimonda Carny Adult 6 x 200 g
Ladda upp din produktbildGillar det
Mina två brittiska korthår gillar den här maten. Dock föredrar de Rafinee Soupee. Men även den här maten äter de. Eftersom köttandelen är väldigt hög och priset är rimligt, kommer jag fortsätta köpa den här maten. Jag kan rekommendera den!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Äts gärna upp!
Mina två pälsbollar äter den här maten med stor aptit, och jag tycker att ingredienserna är riktigt bra!
Dock räcker det med cirka 200 g/250 g per katt om de inte får torrfoder (de är varken för tjocka eller för smala), och båda är innekatter.
Så jag tror/förmodar att fodringsrekommendationen är lite för hög?!
Men det måste man nog testa individuellt.
Jag ger också smaken Kyckling & Anka, och enligt mig är lukten av den här varianten helt okej (det luktar, men jag tycker inte att det stinker!).
Jag anser att det inte är viktigt hur jag som människa bedömer utseendet och lukten (utseendet är helt okej och lukten är inte dålig), utan att ingredienserna är bra och att katten gillar det (man måste ha lite tålamod och ge tid för omställning, eftersom katter ibland kan vara ganska kräsna).
Jag kommer fortsätta att ge det här fodret!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
mycket bra våtfoder
Mina båda katter är helt galna i det här. Köttandelen är toppen och de är riktigt pigga.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Kyckling & Anka luktar illa.
Vi testade smakerna Kyckling&Anka och Kalkon&Räkor, och det finns inget att klaga på när det gäller den senare. Jag tycker att konsistensen är lite fast hos båda smakerna, så jag blandar i lite extra vatten, men båda äts lika gärna.
Dock mår jag regelbundet illa när det är Kyckling&Anka. Den smaken luktar så äckligt att jag tyvärr inte kommer att beställa detta foder igen.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Först älskad och nu försmådd
Grace (BKH) åt alla Carny-sorter med stor förtjusning och ratade sorter med mindre köttinnehåll. Sedan ungefär en månad tillbaka äter hon inte längre Carny. Hon verkar föredra Rafinee, jag misstänker att det beror på såsen. Att många andra katter också vägrar detta foder får mig att fundera ...
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Fodervägran
Jag tycker att priset är toppen för det här fodret, men tyvärr gillar inte mina två brittiska korthår det. De äter det bara mycket motvilligt om de inte får något annat under hela dagen. Sammansättningen är egentligen bra. Synd att de inte tycker att smaken är särskilt tilltalande.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Mina kära det är
Mina 3 katter älskar det! Det tas emot väldigt bra och smälts utan problem, det luktar behagligt och sortimentet är också härligt varierat. Verkligen rekommenderat!! Prisvärdheten är också toppen, och sammansättningen är rätt.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Ingen omsvep!
Keramikskålarna klirrade... och plötsligt stod alla tre på brickan och försökte sno maten från varandra, trots att var och en har sin egen skål!
Översatt från zooplus.de av zooplus
Tja
Jag hade faktiskt höga förväntningar, men när jag öppnade det tyckte jag inte att det var särskilt imponerande, och inte ens min katt rörde det, hur mycket jag än försökte.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Sammansättningen är super, men katten vill bara begrava det.
Jag har testat Carny med kalkon och kanin. Jag tycker verkligen att sammansättningen är bra. Tyvärr gillar min katt det inte alls. Han luktar på det och försöker sedan begrava det som en hög. Synd...
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Helt nöjd!
Mina katter har ätit Animonda Carny i flera månader nu, och vi har bara haft positiva erfarenheter med detta foder. Katterna gillar det, konsistensen är bra, särskilt eftersom det inte är så mycket gelé i, vilket innebär mindre diarré hos bebisarna. Det luktar inte heller illa, och avföringslukten har blivit bättre! Dessutom är priset för detta foder mer än OK! Vår hankatt har en tendens att bli överviktig och blir mätt på 200 g, vår lilla kattunge går (äntligen) stadigt upp i vikt och får ingen diarré av fodret, och till och med vår matvägrande katt äter lite av det! Huvudsaken är att katterna gillar det, och därför är jag helt nöjd! Övergången från det tidigare fodret gick för övrigt också smidigt, det tog bara 3 eller 4 dagar!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Foderavstötning
Priset är ju okej, men om katterna inte äter det så har man ändå inget att vinna. Om jag tar bort alternativet för mina katter en hel dag, äter de det motvilligt. Men eftersom de vet att något bättre kommer förr eller senare, slänger jag långt över hälften. Synd! De två stjärnorna är för priset. Kanske är andra katter mer nöjda med smaken.
Översatt från zooplus.de av zooplus
tvivelaktig
Fram till för en tid sedan brukade mina två katter, som vanligtvis inte är kräsna med maten, äta upp en sådan burk i ett nafs. Men på sistone verkar det som att sammansättningen av fodret har ändrats. Nu rör de det inte ens... de föredrar att svälta. Andra pälsnäsor verkar tyvärr också ha märkt detta... :( Synd, Animonda.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Förstoppning
Min perserkatt fick förstoppning av det här. Orsaken ska tydligen vara den höga smältbarheten, eftersom det innehåller så mycket muskelkött. Det är synd att det inte finns mer fibrer i, för det är inte ovanligt att innekatter får förstoppning av det. Så, om din katt har lätt för att bli förstoppad: håll dig borta! Annars tror jag att det säkert är bra mat.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Okej :)
Mina två pälsnäsor äter "Kalkon+Kanin" även på tredje och fjärde dagen och inte bara en gång för att det är nytt. Det smakar alltså gott. Enligt texten på förpackningen borde det också ha en bra sammansättning. Lukten var okej, konsistensen mer som pastej. Poängavdrag för den höga fodermängden på 300-400 g per dag. Egentligen borde mindre räcka om det mättar bra, eller?
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Hmm...!
Min sötnos äter det väldigt gärna. Det är aptitligt och sammansättningen är toppen. Kommer fortsätta köpa det.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Har receptet ändrats?
Mina två små sötnosar har alltid gillat Carny – fram till nyligen. I morse nosade de bara på det och lämnade det. Jag har märkt detta i några dagar nu och trodde att det bara var en tillfällig grej... men idag var det tydligt. Jag måste nog byta till ett annat foder *snyft* – men vilket!? Det kommer ju bli kul igen ;o)
Antingen har receptet ändrats eller så har mina katter aldrig gillat det så mycket som jag trodde, och jag har inte fattat det. Konstigt... *fundersam*
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Hon begraver det!
Så vår lilla mus Bella gillar verkligen maten från Animonda (i påse, torrfoder eller skål), men burkarna vill hon inte ha. Antingen är det något annorlunda i receptet eller så ändrar burken smaken.
Hur som helst gräver hon ner det i kattlådan...
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Efter ett år...
Efter att vi tagit oss igenom kattungestadiet med våra kattpojkar med Animonda Carny Kitten, som var helt FANTASTISKT, var det självklart att byta till vuxenvarianterna.
Detta gick utan problem – och har fungerat i över ett år nu. Pälsen är superfin – matsmältningen fungerar utmärkt och luktar knappt – inte en enda gång har de kräkts.
När det gäller mängden mat tycker jag att den dagliga rekommenderade mängden är ganska högt satt, eftersom fodret är väldigt högkvalitativt. Våra katter får 200 g av detta per dag – och 10–15 g torrfoder. Det är helt tillräckligt.
Och till de få som hittar "ospecificerade" rör eller liknande i maten (vilket inte händer ofta): det visar bara hur naturligt detta foder är – en mus har ju också muskler, vener osv. Våra två älskar de goda köttbitarna – något riktigt att tugga på!
Vi håller oss till detta! Fantastiskt pris-/prestandaförhållande!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Riktigt bra!
Jag letade länge efter ett bra, men ändå prisvärt foder. Det skulle också vara utan socker. Min katt äter verkligen inte allt, och helst ville han såklart ha allt det där sockriga. Han äter Animonda väldigt gärna, det trodde jag inte! Det här fodret kan jag äntligen ge med gott samvete!
Översatt från zooplus.de av zooplus
