
1596 omdömen förRINTI Kennerfleisch 6 x 800 g
Ladda upp din produktbildTopp lokala recensioner
MYCKET REKOMMENDERAD
Vi var tvungna att byta till Sensitive. Vår hund tål inte torrfoder och inte allt våtfoder heller. Vi har provat mycket. RINTI stoppade diarrén. Vår hund älskar det, och sedan dess mår han toppen igen.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Rinti är älskad!
Min schäferhund (5 år) älskar det här fodret, särskilt vilt, nötkött och kycklinghjärtan. Jag kan se på hennes päls och smidighet att hon mår väldigt bra av det här fodret.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Hund
Min hund äter inte längre någon annan sort.
Översatt från zooplus.de av zooplus
Pris måste också motsvara kvalitet.
Jag har hittills varit nöjd, precis som många andra, eftersom jag hade hittat ett foder som luktar gott, ser bra ut och faktiskt innehåller hela bitar ... kort sagt, alla kriterier talade för Rinti. Billigt har det dock aldrig varit, och man måste verkligen tänka till när man har stora hundar och dessutom andra djur. Om fodret nu, som utlovat, blir ännu kännbart dyrare, kommer jag inte att köpa det längre. Det beslutet är definitivt. Vid de senaste inköpen (eftersom det knappt fanns några rabattkampanjer hos Rinti längre) har jag delvis köpt annat foder – dessutom har kvaliteten faktiskt försämrats.
Martina
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Superfoder
Vi är begeistrade. Det är värt sitt pris.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Jag är ledsen.
Vi har köpt Rinti i alla smaker samt torrfoder i flera år. Vi har alltid sagt att det doftar som när mamma lagar mat, men sedan en tid tillbaka... har allt blivit mycket sämre och jag måste tyvärr hålla med de tidigare recensenterna, TYVÄRR!!!
Det vore verkligen synd för oss alla om vi skulle behöva leta efter något annat, ELLER?
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Kvaliteten har försämrats avsevärt
Sedan många år tillbaka har jag varit en Rinti-köpare för 3–4 jättestora hundar, men tyvärr märkte jag för en tid sedan en otrolig försämring i kvaliteten: efter att det under många år funnits "hela fågelhjärtan" och "fågelmagar" är dessa nu helt borta – varken nämnda i beskrivningen eller i burken. Jag kan bara instämma med en tidigare åsikt, även om mina hundar fortfarande gillar maten, så har den både i konsistens (!!!) och lukt samt råprotein tydligt (!!!) försämrats, och toleransen är inte densamma längre. Maten har fått en betydande prishöjning (åtminstone på Futterhaus) och har dessutom blivit sämre. Jaha, toppen :(
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Mycket bra - förutom havsfisk
Min blandrashund som är känslig för foder har hittills tålt alla sorter väldigt bra. Förutom havsfisk – av den får hon hemska gaser. Därför bara 4 stjärnor. I övrigt är jag väldigt nöjd med Rinti.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Super våtfoder
Min tvååriga schäferblandning Cheyenne älskar den här våtfodret över allt annat. Så fort jag tar burken i handen står hon redo. Vi kan verkligen rekommendera det. Voff
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Ett "mycket bra" för Rinti!
Min lilla älskling är helt förtjust i den här maten! Efter varje måltid slickas skålen noggrant ren så att inget blir kvar. Det säger en hel del, för det har inte varit lätt att hitta en mat som min Westie gärna äter varje dag, och det har hållit i sig i månader. Jag kan verkligen rekommendera Rinti!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Det bästa någonsin
Hej, min 13-åriga blandras med schäfer får numera bara Rinti Pur. Det är hela bitar i maten och det luktar supergott, dessutom ser det riktigt bra ut – man skulle nästan kunna äta det själv... Det är helt utan tillsatser, inga animaliska biprodukter, inget socker – bara rent kött. Min lilla älskling hade en väldigt svår hudallergi och behövde ständigt kortison. Jag testade alla möjliga foder, men det blev bara värre. Endast Rinti Pur klarar hon av. Hennes hud mår bra, hon är aktiv igen, hennes päls glänser, avföringen är precis som den ska vara och hon har inga gaser. Även om fodret är lite dyrt så är det verkligen värt det.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Gott samvete
Jag har två äldre tikar (nästan 16 och 12 år gamla) och en 6,5 år gammal dvärgpudel i "sin bästa ålder". Tikarna får uteslutande RINTI Senior som mat. Hanen älskar RINTI Lamm över allt annat. Det är bara synd att det för seniorerna bara finns kyckling att tillgå. Hur som helst känner jag mig säker på att jag ger mina fyrbenta vänner optimal omsorg anpassad till deras ålder.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Klassfoder
Vi är supernöjda med fodret. Vår hund (chow-chow/berner sennen) har aldrig haft några problem. Vi har redan testat en hel del olika sorter. Rinti är vår hunds favorit. Därför 5 +++++
Översatt från zooplus.de av zooplus
Rinti är bra
Jag ger detta burkfoder tillsammans med torrfoder som en godbit och måste säga att mina hundar tycker det smakar väldigt gott och att de inte får några matsmältningsproblem efteråt. Det är heller inte så mycket sås i det som i andra burkar. Självklart bör man inte skämma bort dem för mycket med Rinti och proppa dem fulla med det!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Bra blandkött
Våra hundar (Bullboarder-mix och Italiensk herdehund) får köttet med flingor (Happy Dog 5 Korn) och de slukar allt i ett nafs!!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Smakar gott!
I min boxers namn: Maten är bra, min skål blir alltid tom. Kanske är det möjligt att sänka priset lite!? Annars, fortsätt så här.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Kvalitetsförändring
Vår labrador är inte särskilt kräsen när det gäller mat, men tyvärr väldigt känslig. I sex år har vi varit nöjda med Rinti i alla smakvarianter och har en frisk hund. Dock har vi på senare tid märkt en kvalitetsförändring som på sikt inte är acceptabel.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Kycklinghjärtan
Fina fasta bitar, luktar aptitligt, hunden "lukar inte illa" efteråt och tål det mycket bra.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
RINTI ÄR GOTT!!!
Hej, jag är strävhårig podenco-blandning "Biscuit" och vill bara säga att Rinti Pur-fodret är helt fantastiskt! Det smakar supergott, jag äter upp varenda liten bit av det och behöver inte kräkas längre! Jag tycker det är toppen att matte köpte det till mig!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Nick älskar Rinti
Vår hund äter gärna Rinti och tål det också väldigt bra. Jag blandar det med Matzinger-flingor. Med annat foder reagerar han med diarré. Pia
Översatt från zooplus.de av zooplus
Recensioner från andra länder

||Polen
Konina
Konstiga känslor 🤭
Jag köpte detta foder och efter en burk bestämde jag mig för att inte köpa mer, eftersom det ser väldigt oaptitligt ut (smaken är hästkött) och det finns konstiga köttbitar inuti. Men min hund är helt förtjust i detta foder och efter att ha smakat det ville han inte äta något annat, så jag köpte en ny omgång. Trots den dåliga beskrivningen av innehållet, vilket också gjorde mig tveksam, har min hund inga magproblem och äter med god aptit, så egentligen har jag inget att klaga på förutom utseendet på fodret.
Denna recension har översatts.
Visa original
||Tyskland
Rind
Fettandel
Sedan en tid tillbaka har jag märkt (subjektivt) att fettinnehållet i nästan alla produktvarianter har ökat. Mer eller mindre samlas det nu ett tjockare lager fett i botten av burken, som kan vara upp till ca 10 mm. Tidigare har jag inte lagt märke till detta. I övrigt tycker jag att fodret är riktigt bra för priset och mina båda hundar tål det också väldigt bra.
Denna recension har översatts.
Visa original||Finland
🥲
Min hund är kräsen och äntligen hittade jag mat som även han äter. Rinti var till en början riktigt bra mat, men det var något fel med den senaste beställningen. Min hund fick blodig diarré av den och har INGA matallergier. Kundtjänsten trodde inte på mig så jag fick inte ens pengarna tillbaka…
Jag hade köpt mat för ett halvt år.
Denna recension har översatts.
Visa original
||Bulgarien
птичи сърца
Många glada valpar!
De slukas med stor aptit! De vill alltid ha mer!
Denna recension har översatts.
Visa original
||Tyskland
Mixpaket 1
Min hund är helt såld
Tack vare det stora utbudet av produkter, det finns minst 8 olika sorter, får min hund en varierad kost. Maten luktar så gott att man nästan själv får 😄 aptit. Jag har gett detta foder i 3 år nu.
Denna recension har översatts.
Visa original
||Tyskland
Pansen
Vi har haft hundar i över 20 år
Blir mycket väl mottagen. Bytet till häst eller vilt var inte lyckat.
Denna recension har översatts.
Visa original
||Tyskland
Rind
Fodret är perfekt för känsliga hundar
Fodret är perfekt, men vi blev erbjudna gåvor för insamlade poäng och de kom aldrig alls. Det tycker jag inte är okej.
Denna recension har översatts.
Visa original
||Tyskland
Lachs
Falsk
Om en produkt marknadsförs som lax men bara innehåller 5 % lax, tycker jag att det är bedrägeri.
Andra tillverkare är betydligt bättre på det här.
Denna recension har översatts.
Visa original