
1596 omdömen förRINTI Kennerfleisch 6 x 800 g
Ladda upp din produktbildTopp lokala recensioner
|
Genialt & Billigt
Vi ger vår Berner sennenhund bara Rinti (alltså kött) eftersom det är det enda riktigt bra våtfodret – enligt vår åsikt och enligt vår hunds!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Helt fantastiskt!
Tilltalande i färg och doft, och det verkar smaka bra också!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Fettlager
Våtfoder endast från Rinti. Det är en topprodukt. Tyvärr har något ändrats i tillverkningen på sistone, för fettlagret som finns på botten av burken är inte särskilt tilltalande.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Jättegott!!!
Vår Julian, en Golden Retriever som precis fyllt 1 år, tycker att den här maten är supergod. Det blir inte en smula kvar i skålen. Vi blandar den med torrfodret från Eukanuba för stora raser. Så får han en burk om dagen och torrfoder vid sidan av. Han är pigg och livlig, pälsen ser fantastisk ut och både fyrbent vän och husse är helt nöjda. En solklar rekommendation för den här maten, eftersom man verkligen kan se köttbitarna, inget är ihopblandat och lukten kan definitivt klassas som behaglig. En fantastisk produkt!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Super!!!
Eftersom min Dobermann tyvärr inte äter rått kött och bara motvilligt kokt kött, har jag nu testat RINTI!! Mina vovvar är helt galna i det och har inga problem... ingen diarré... ingenting!!! Vi är helt överlyckliga och kommer att hålla oss till RINTI! 5 stjärnor deluxe!!!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Lättsmält!
Vi matar våra hundar med Rinti burkkött ungefär 4 gånger i veckan på morgonen och är verkligen imponerade! Till det serverar vi Rinti Green, grönsaksris från Grau och Olewo-morötter, samt lite olja. På kvällen får de torrfoder, tuggartiklar eller hundkex att knapra på. Med denna utfodring är våra sex hundar i toppform (bra vikt, glänsande päls, frisk hud) och fulla av energi. Rinti burkkött är ett utmärkt alternativ till färskt kött eftersom det är mycket lättsmält, det luktar inte "typiskt hundfoder", och man kan till och med se hela köttbitar, vilket är ganska ovanligt för burkmat. Särskilt rekommenderat: Rinti Pur + kycklinghjärtan.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Fågelhjärtan
Min hund Rango har fått våtfoder från Rinti då och då sedan han var liten!!
Det är en högkvalitativ produkt.
Men tyvärr har något ändrats i tillverkningen av sorten KYCKLINGHJÄRTAN. Den här sorten borde ju ha den här andelen kött, men man letar förgäves efter de små hjärtan som min hund älskar...
Och det där med fettlagret som finns längst ner i burken är inte särskilt tilltalande.
Översatt från zooplus.de av zooplus
helt enkelt bra
Vår 16 veckor gamla Jack Russell-blandning har fått Rinti blandat med Matzinger torrfoder sedan vi fick hem honom. Han är helt frisk och full av energi. Vi är supernöjda med Rinti och kommer att fortsätta använda det. En liten kommentar till kritikerna: Har ni tänkt på att sluta ge hundarna kemiskt skräp som hundgodis? Då slipper de också diarré :)
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Super
Min Anton älskar Rinti, han är nu 13 månader gammal och har fått det redan som valp. Han är i toppform och har en superfin figur. Vi håller oss till Rinti och kan verkligen rekommendera det.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Aussie älskar det!
Vår Australian Shepherd är helt galen i det här. Efter lång tids sökande och felköp (Royal Canin) har vi äntligen hittat DET rätta fodret. Rinti är den nyttigaste burkmaten på marknaden, jämte Christopherus. Det är inte fullproppat med socker som alla andra burkmatsprodukter eller godbitar, och det luktar fantastiskt. Blandat med torrfoder, pasta, ris eller grönsaker blir det varierat och uppskattat av våra fyrbenta vänner. TOPPEN!!!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
labrador
Hej,
min labradortik är väldigt kräsen när det gäller våtfoder, men hon älskar Rinti över allt annat. Eftersom hon är allergisk måste vi vara väldigt noga med vad hon äter, och med Rinti är det inga problem.
Till och med vår veterinär är väldigt imponerad av Rinti...
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Bra foder
Min mycket känsliga hund äter Rinti blandat med Eukanuba torrfoder väldigt gärna. Han får lätt diarré, men det har aldrig hänt med de "vanliga" Rinti-sorterna. De "Sensible"-sorterna tål han däremot märkligt nog inte.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Mycket bra burkmat
Rinti burkmaten passar mig väldigt bra. Jag får dock bara detta en till två gånger i veckan. En balanserad kost får jag genom torrfoder och många ben från slaktaren. Anledningen är: tandsten. Genom att tugga maler jag bort tandstenen, eller så uppstår den inte alls. Jag är nu 6 år gammal, har inte tendens att bli överviktig och är i form. Till Rinti burkmaten får jag regelbundet lite ris, vilket stimulerar min matsmältning. Som Hovawart är jag inte direkt flegmatisk. Jag älskar naturen och får nosa runt nästan överallt. Kanske ses vi någon gång, och då kan vi skälla tillsammans...
Översatt från zooplus.de av zooplus
Mycket rekommenderat foder!
Jag har matat med Rinti burkmat ett tag nu och måste säga att jag är väldigt nöjd med det! Min golden-tjej älskar det, men jag blandar burkmaten med Timberwolf torrfoder, pasta, ris och morötter! Min vovve tycker det är supergott!!!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Bra foder - lättsmält
Mycket bra burkmat som även våra båda border collies tål bra.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Rinti-produkter gillar jag verkligen – min hund mår väldigt bra av dem – han älskar dem totalt och jag tycker det är bra att man till exempel kan se hela hjärtan i kycklinghjärtan. Det ger mig känslan av att veta vad hunden får. Även sammansättningen passar min hund perfekt. Jag kompletterar gärna detta foder med ris, pasta och grönsaker ...
Översatt från zooplus.de av zooplus
bra burkmat
Alla sorter äts väldigt gärna av mina två hundar och de tål dem mycket bra.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Passar ända upp i hög ålder
Jag är helt begeistrad och min mycket kräsna spanska hund också. Hon är extremt svår när det gäller mat och Rinti är den enda burkmaten som hon frivilligt och gärna äter och dessutom tål utmärkt. Ingen kan tro att hon är 13 år gammal, sjukdom är ett främmande ord och action är ett måste. Tack Finnern!!!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Toppen!
Hej allihopa,
Efter en odyssé genom diverse torrfoder i premiumklassen började jag ge mina hundar råfoder.
Anledningen till denna (artanpassade) kostomläggning var att en av mina hundar hade hud- och pälsproblem som endast kunde dämpas med kortison. Hunden åt bokstavligen upp sig själv. Hennes kullsyster (som bor hos oss) tål allt, från torrfoder till råfoder, till matrester – ja, till och med ödlor ;-)
Efter ett års erfarenhet med råfoder var jag tvungen att av hälsoskäl övergå till att laga maten själv för min "sjuka hunds" skull. Jag ville helt enkelt inte ge fisk och kyckling rått, även om det enligt råfodrings-experterna är möjligt. Kyckling och fisk är de näringskällor som min hund, förutom vilt, tål bäst.
Att laga mat till mina hundar visade sig vara mycket tidskrävande (det var ju inte bara kycklingen eller någon annan köttkälla förutom nötkött, utan även tillbehören som skulle förberedas), och som heltidsarbetande kände jag ofta att jag tillbringade mer (fri)tid vid spisen än ute med mina hundar. Efter många långa kvällar vid datorn stötte jag på de många positiva och hjälpsamma recensionerna här och bestämde mig för att "bara" testa det.
Resultatet är överväldigande! Min tidigare sjuka hund är nu en glänsande energibomb med massor av päls och utan klåda.
Mina hundar älskar Rinti (de är inte kräsna överhuvudtaget) och vi tillbringar en timme mer per dag ute :-)
Pris-/prestandaförhållandet övertygar mig också, och en annan positiv bieffekt har uppstått. Jag har fått tillbaka ett köksskåp som tidigare var fullt av propolis, örter, äppelcidervinäger, dinkelpasta, naturris, nypon, kalcium, etc. etc. etc.
TACK RINTI!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Rinti burkmat
En av de bästa hundfodren. Min boxer har inga hälsoproblem med matsmältningen och är helt galen i varje burk som jag blandar med Matzinger flingfoder.
Översatt från zooplus.de av zooplus
Recensioner från andra länder

||Polen
Konina
Konstiga känslor 🤭
Jag köpte detta foder och efter en burk bestämde jag mig för att inte köpa mer, eftersom det ser väldigt oaptitligt ut (smaken är hästkött) och det finns konstiga köttbitar inuti. Men min hund är helt förtjust i detta foder och efter att ha smakat det ville han inte äta något annat, så jag köpte en ny omgång. Trots den dåliga beskrivningen av innehållet, vilket också gjorde mig tveksam, har min hund inga magproblem och äter med god aptit, så egentligen har jag inget att klaga på förutom utseendet på fodret.
Denna recension har översatts.
Visa original
||Tyskland
Rind
Fettandel
Sedan en tid tillbaka har jag märkt (subjektivt) att fettinnehållet i nästan alla produktvarianter har ökat. Mer eller mindre samlas det nu ett tjockare lager fett i botten av burken, som kan vara upp till ca 10 mm. Tidigare har jag inte lagt märke till detta. I övrigt tycker jag att fodret är riktigt bra för priset och mina båda hundar tål det också väldigt bra.
Denna recension har översatts.
Visa original||Finland
🥲
Min hund är kräsen och äntligen hittade jag mat som även han äter. Rinti var till en början riktigt bra mat, men det var något fel med den senaste beställningen. Min hund fick blodig diarré av den och har INGA matallergier. Kundtjänsten trodde inte på mig så jag fick inte ens pengarna tillbaka…
Jag hade köpt mat för ett halvt år.
Denna recension har översatts.
Visa original
||Bulgarien
птичи сърца
Många glada valpar!
De slukas med stor aptit! De vill alltid ha mer!
Denna recension har översatts.
Visa original
||Tyskland
Mixpaket 1
Min hund är helt såld
Tack vare det stora utbudet av produkter, det finns minst 8 olika sorter, får min hund en varierad kost. Maten luktar så gott att man nästan själv får 😄 aptit. Jag har gett detta foder i 3 år nu.
Denna recension har översatts.
Visa original
||Tyskland
Pansen
Vi har haft hundar i över 20 år
Blir mycket väl mottagen. Bytet till häst eller vilt var inte lyckat.
Denna recension har översatts.
Visa original
||Tyskland
Rind
Fodret är perfekt för känsliga hundar
Fodret är perfekt, men vi blev erbjudna gåvor för insamlade poäng och de kom aldrig alls. Det tycker jag inte är okej.
Denna recension har översatts.
Visa original
||Tyskland
Lachs
Falsk
Om en produkt marknadsförs som lax men bara innehåller 5 % lax, tycker jag att det är bedrägeri.
Andra tillverkare är betydligt bättre på det här.
Denna recension har översatts.
Visa original