
1596 omdömen förRINTI Kennerfleisch 6 x 800 g
Ladda upp din produktbildTopp lokala recensioner
|
Ny recept?
I tre år har jag matat med Rinti våtfoder blandat med torrfoder från Lidl eller pasta. Jag valde Rinti eftersom det är utan karamell eller socker. Men jag har märkt att min hund inte gillar våtfodret lika mycket längre och ofta lämnar det. Har något ändrats i receptet?
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Rekommenderas
Mina hundar har nu i andra generationen fått Rinti i olika smaker. De mår utmärkt av det. Dock ger jag inte Rinti rent, utan blandar det med ris, pasta eller även flingor. På så sätt får de ingen diarré.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Helt fantastiskt
Min dalmatiner får en burk Rinti om dagen och sedan dess vill han inte ha något annat. Jag kan verkligen rekommendera det, för våra fyrbenta vänner är också små finsmakare.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Utmärkt våtfoder
Här kan jag åtminstone vara ganska säker på att det inte är något skräp i!!!
SE ÄVEN PÅ GOOGLE UNDER "WURMDELIKATESSEN"; rekommenderas för alla hundälskare.
Översatt från zooplus.de av zooplus
Sammanfattningsvis övertygande
Fodret är sensoriskt mycket tilltalande, min hund äter det också väldigt gärna.
Tyvärr fick han diarré efter varje måltid med sjöfisk.
Annars bra kvalitet till ett bra pris.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Super våtfoder
Vi har själva två Parson Russell Terrier. En av dem hade stora problem med mage och tarm. Efter att ha testat många andra sorter hamnade vi till slut på Rinti och har nu matat med det i nästan 2 år, och vi är verkligen supernöjda.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Helt fantastiskt
Jag matar min Dobi (5 månader) och min Westi (1 år och 7 månader) med Rinti blandat med torrfoder (Pro Plan) eller risflingor, och båda tål det superbra. Jag är imponerad!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
RINTI är SUPER
Mina pudlar älskar Rinti, jag är glad att jag har hittat en återförsäljare och leveransen från zooplus är toppen. Jag kan varmt rekommendera det till alla hundägare och -uppfödare.
Pudelkennel "v.Kutschenberg" (FCI)
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Rinti Havsfisk - väldigt gott!
Vår labrador älskar fisk över allt annat! Och Rinti Havsfisk var nog det bästa köpet jag någonsin gjort (enligt honom). Det luktar visserligen lite fiskigt, men det hör ju till saken. Rinti Havsfisk tolereras väldigt bra, och vår Burli blir helt överlycklig när jag öppnar en burk. Helst vill han ha det blandat med ris.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Bedömning
Mycket bra kvalitet. Alltid jämn och bra.
Har matat med det i över 4 år nu.
Är mycket nöjd. Pris/prestanda är rätt.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
800 g försvinner på nolltid!!!
Felix älskar maten! Labradorblicken efter att skålen är renslickad: Förrätten var bra, vad kommer nu, kanske lite mer havsfisk?!?
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Förbättrad livskvalitet
Det bästa fodret jag har testat hittills!!! Min hund älskar det, det luktar inte illa, han har glänsande päls och är mycket piggare än tidigare med det gamla fodret. Hatten av!!!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
... Hunden gillar det inte längre
På grund av en foderallergi började jag för 9 månader sedan med Rinti som ett komplement till hemlagad mat, och både hunden och jag var överförtjusta: Det fanns inga problem med att vänja sig, matsmältningen var mycket bra, inga allergiska reaktioner, och min hund, som snarare tenderar att vara underviktig och är lite "kräsen", hade ibland riktigt "vargahunger" på Rinti. Jag tycker också att det stora utbudet av smaker är fantastiskt. Men vi har också stött på problemet (se 2 eller 3 recensioner tidigare): sedan ungefär 2 veckor äter han bara våm, allt annat lämnar han. Har något verkligen ändrats i fodret? Synd, men jag kan ändå varmt rekommendera Rinti!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Det är det!!!
Min superkräsna pitbull älskar det! Spelar ingen roll vilken sort, om det är med pasta, ris eller Matzinger-flingor – skålen slickas skinande ren och skjuts tvärs över köket ifall det skulle finnas en liten smula kvar någonstans.
Pälsen är glänsande, bajset är fast, och för mig ser det aptitligt ut. Och inte att förglömma, det finns inget skräp som karamell eller socker i det.
Aldrig något annat igen!!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Stort urval av sorter!
Min hund får en burk mjukfoder en till två gånger i veckan som omväxling till torrfodret. Rinti är ett märke som han accepterade direkt och äter upp till sista smulan. Det är mycket lättsmält och har en behaglig doft även för mänskliga näsor. Urvalet av smaker är enormt! Eftersom det är rent kött tillsätter jag alltid lite mixer för fibrernas skull.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Nytt design - nytt innehåll?
Min Landseer-tik behövde byta till våtfoder för två år sedan på grund av en allergi mot foderkvalster. Med Rinti Pur stämde äntligen allt: gott, ingen diarré, inga gaser, fin päls, och fodret luktade inte illa.
Konstigt nog minskade aptiten på fodret snabbt när etiketten på burkarna ändrades, och just nu äter hon det inte alls längre. Det märks också, till exempel på burkarna med kycklinghjärtan, att det inte längre är lika många hjärtan i som tidigare. Har receptet kanske ändrats?
Finns det någon annan som har hundar som reagerat på samma sätt?
Jag vill inte tala illa om fodret, det var perfekt i två år, och därför ger jag trots mina nuvarande problem 5 stjärnor. Men jag skulle gärna vilja veta om andra upplever något liknande som jag.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Rinti, helt suverän.
Vi ger vår eurasier Rinti som omväxling till torrfoder. Det är den enda burkmaten hon verkligen tycker om och som hon tål jättebra.
Vi skulle tycka att det vore toppen om zooplus kunde erbjuda en blandning av olika sorter i ett paket, och tyvärr är priset för ett paket inte billigare än om man köper burkarna enskilt i butik.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Rinti är en mat som åtminstone är bättre än den andra burkmaten...
Men erbjudandet från zooplus.de är för dyrt. Kostar mellan 1,35 och 1,50 euro i butik.
Trodde att det skulle finnas billigare alternativ på nätet...
Hälsningar, M. Adam
Översatt från zooplus.de av zooplus
havsfisk
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Jag tycker att priset är okej eftersom man ändå blandar köttet med grönsaker och spannmål eller ris. Annars tycker jag att köttet är riktigt bra och ser bra ut. Mina hundar tål det bra och äter det gärna. Jag hoppas att det verkligen är så bra. Det står inget på burkarna om konserveringsmedel. Men jag skulle gärna vilja veta vad som finns i det?
Översatt från zooplus.de av zooplus
Recensioner från andra länder

||Polen
Konina
Konstiga känslor 🤭
Jag köpte detta foder och efter en burk bestämde jag mig för att inte köpa mer, eftersom det ser väldigt oaptitligt ut (smaken är hästkött) och det finns konstiga köttbitar inuti. Men min hund är helt förtjust i detta foder och efter att ha smakat det ville han inte äta något annat, så jag köpte en ny omgång. Trots den dåliga beskrivningen av innehållet, vilket också gjorde mig tveksam, har min hund inga magproblem och äter med god aptit, så egentligen har jag inget att klaga på förutom utseendet på fodret.
Denna recension har översatts.
Visa original
||Tyskland
Rind
Fettandel
Sedan en tid tillbaka har jag märkt (subjektivt) att fettinnehållet i nästan alla produktvarianter har ökat. Mer eller mindre samlas det nu ett tjockare lager fett i botten av burken, som kan vara upp till ca 10 mm. Tidigare har jag inte lagt märke till detta. I övrigt tycker jag att fodret är riktigt bra för priset och mina båda hundar tål det också väldigt bra.
Denna recension har översatts.
Visa original||Finland
🥲
Min hund är kräsen och äntligen hittade jag mat som även han äter. Rinti var till en början riktigt bra mat, men det var något fel med den senaste beställningen. Min hund fick blodig diarré av den och har INGA matallergier. Kundtjänsten trodde inte på mig så jag fick inte ens pengarna tillbaka…
Jag hade köpt mat för ett halvt år.
Denna recension har översatts.
Visa original
||Bulgarien
птичи сърца
Många glada valpar!
De slukas med stor aptit! De vill alltid ha mer!
Denna recension har översatts.
Visa original
||Tyskland
Mixpaket 1
Min hund är helt såld
Tack vare det stora utbudet av produkter, det finns minst 8 olika sorter, får min hund en varierad kost. Maten luktar så gott att man nästan själv får 😄 aptit. Jag har gett detta foder i 3 år nu.
Denna recension har översatts.
Visa original
||Tyskland
Pansen
Vi har haft hundar i över 20 år
Blir mycket väl mottagen. Bytet till häst eller vilt var inte lyckat.
Denna recension har översatts.
Visa original
||Tyskland
Rind
Fodret är perfekt för känsliga hundar
Fodret är perfekt, men vi blev erbjudna gåvor för insamlade poäng och de kom aldrig alls. Det tycker jag inte är okej.
Denna recension har översatts.
Visa original
||Tyskland
Lachs
Falsk
Om en produkt marknadsförs som lax men bara innehåller 5 % lax, tycker jag att det är bedrägeri.
Andra tillverkare är betydligt bättre på det här.
Denna recension har översatts.
Visa original