
937 omdömen förLeonardo Finest Selection Pouch 16 x 85 g
Ladda upp din produktbildTopp lokala recensioner
|
Bra sammansättning, acceptansen är dålig
Jag och fyra katter har testat Leonardo Forelle & Catnip. Resultat:
Sammansättning: Mycket bra, inget spannmål och mycket kött.
Doft: Stark, obehaglig.
Utseende: fint passerat, gråaktigt.
Acceptans: Dålig, bara 1 katt vågade sig fram och tog två tuggor.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Tydliga innehållsangivelser, men tyvärr...
Jag och fyra katter har testat Leonardo Fisk & Räkor. Resultat:
Sammansättning: Mycket bra, inget spannmål och mycket kött.
Lukt: Stark, obehaglig.
Utseende: Finpasserat, gråaktigt.
Acceptans: Dåligt, bara 1 katt vågade sig fram och tog två tuggor.
Översatt från zooplus.de av zooplus
Min katt älskar det!
Min lilla katt älskar det här som inget annat foder!
Och ingredienserna är också toppen med mycket hög köttandel och inget spannmål. Vad mer kan man önska sig?
Det jag tycker är synd är att det inte finns i större förpackningar, 200 g skulle räcka.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Super! :)
Mina katter älskar maten från Leonardo, de tål den bra & påsarna är toppen när det t.ex. måste gå snabbt på morgonen.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Superfoder
Min 3-åriga hankatt är allergisk mot alla tillsatser i maten, vilket alltid leder till intensivt kliande.
Sedan han började få Leonardo har kliandet visserligen inte helt upphört, men det har blivit betydligt mindre, och han gillar det. Han äter bara sorterna Anka + Ost och Forell med Catnip, och han är nöjd med det. Jag är glad att jag äntligen har hittat en mat som han tål och som dessutom har en högkvalitativ sammansättning.
Översatt från zooplus.de av zooplus
20år gammal prinsessa älskar det
Mimi, som avvisar många olika märken och smaker-hon föredrar lite, ofta - åt duck & cheese - kom sedan tillbaka för mer. Tyckte om Trout & Catnip men blev uttråkad av det snabbare. I grund och botten älskar hon ost. Beställde några olika smaker för att se vilka andra hon tycker om.
Översatt från zooplus.co.uk av zooplus
Dyrt, små förpackningar men min kattunge älskar det...
Min katt älskar det, men det är dyrt... och liten förpackning.. med det är hög köttmängd och han älskar det.
Översatt från zooplus.co.uk av zooplus
|
Läckert och högkvalitativt
Min katt (2 år) äter särskilt gärna köttmenyn. Han äter verkligen inte allt, men just nu är detta hans favoritvåtfoder (förutom Feringa, Grau, Granatapet osv.) Och jag är glad att det "eviga sökandet" efter bra och gott foder äntligen är över.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Leonardo Finest
Mina två älskar särskilt kycklingen. Jag ger bara spannmålsfritt foder och är glad att det numera finns mer att välja på.
Översatt från zooplus.de av zooplus
Ser bra ut men tassarna ner från min päls-boss
Mina katter är väldigt noga med mat och även om det ser bra ut var både Duck & Cheese och Meat Menu kvar och inte rörd så jag kommer inte att bry mig om att prova de andra smakerna.
Översatt från zooplus.co.uk av zooplus
|
Leonardo Känguru & Catnip
Tyvärr reagerar min katt allergiskt mot NÖTKÖTT som ingår i sammansättningen av Känguru & Catnip. Hon får håravfall. Synd, hon älskade det, men jag var tvungen att sluta ge det. Maten är ändå värd att betygsätta som mycket bra, även om min katt inte tål den.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
beklagligt
Min katt har hittills ätit sorterna köttmix, kyckling, anka med ost, nötkött och fjäderfä med ägg med stor entusiasm. Nu har jag köpt kanin med tranbär. När jag läste igenom ingredienserna upptäckte jag att en tredjedel är buljong och två tredjedelar är kött i denna sort.
Visst älskar katter buljong, men med ett styckpris på cirka 1,09 € tycker jag att köttandelen är ganska liten och priset, milt sagt, rena lurendrejeriet. För de andra köpta sorterna ger jag 5 stjärnor.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Superfoder
Vår norskblandning älskar smaken Forell Catnip. Jag har testat alla smaker, men det här förblir hans favorit. Därefter kommer Fisk och Kanin. Jag är glad att jag har hittat ett så högkvalitativt foder som han gärna äter även under en längre tid.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Kängurun är toppen!
Vi har förmodligen de två mest petiga katterna på jorden :-)
De äter bara precis så mycket att de inte svälter, resten lämnar de. Konsekventa är de i alla fall, de där pälsbollarna.
Fisk går tyvärr inte alls :-(
Men hör och häpna, för smaken "Skippy" (känguru) skulle de förmodligen kunna döda.
Känguru erbjuds också av Catz Finefood, och det äter de gärna, men när det gäller Leonardos variant kastar de sig över det. Nåväl, då blir det bara känguru framöver :-)
Översatt från zooplus.de av zooplus
Super! (från zooplus: en sort saknas fortfarande)
Sedan den nya recepturen, med den lägre jodhalten på 0,2 mg/kg (tidigare 0,75 mg/kg), kan jag äntligen ge Leonardo Pouches till mina katter med gott samvete – och de älskar det!!
Hoppas att recepturen inte ändras till det sämre igen.
Det man skulle kunna anmärka på är taurinhalten (1000 mg/kg), som skulle kunna vara lite högre.
Men annars är det helt enkelt ett toppfoder med den nya recepturen!
Till Zooplus: Vänligen ta även med varianten: -> Fågel och ägg <- i sortimentet – Tack!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Katten kan inte vänja sig vid det.
Tyvärr har jag ingen tur med någon sort till min katt. Hon vill inte ens smaka. Synd!
Översatt från zooplus.de av zooplus
Kräsen älskar det
Vår katt är extremt kräsen när det gäller våtfoder och brukar närma sig nya sorter med stor misstanke. Han åt dock duck & cheese sortern från Leonardo påse med stor entusiasm. Jag är säker på att han skulle ge det en tumme upp om han hade tummar.
Översatt från zooplus.co.uk av zooplus
Högkvalitativt foder
Mina tre Maine Coon-hanars favoritfoder. Allt äts upp utan att något lämnas kvar och de tål det väldigt bra. Alla sorter utan fisk äts med stor njutning.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Bra våtfoder - men tyvärr inte för min katt :(
Sammansättningen i sig är super, men konsistensen är inte helt optimal. Sorten "Pur Huhn" togs emot någorlunda, medan sorten "Fleischmenü" avvisades helt – provades en gång snabbt och totalvägrades även efter flera försök. Jag kommer inte att köpa fodret igen, trots dess höga kvalitet.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Jag är begeistrad!
Och katterna såklart också ;) Efter åratal av letande stötte jag på Leonardo. Att katter är väldigt kräsna är ingen hemlighet längre, och det blir ännu värre om de dessutom är allergiker. Den här maten äts upp till sista smulan! De gillar särskilt kanin och känguru, men de är lite kinkiga med forell, precis som andra recensenter också har nämnt. Men äntligen slipper jag slänga mat, och de tål den utan problem!
Översatt från zooplus.de av zooplus
Recensioner från andra länder

|Finland
siipikarja & kananmuna
Pålitligt val
Det här är vår katts favoritmat. Jag brukar tillsätta lite vatten på tallriken, och oftast är hela portionen uppäten.
Denna recension har översatts.
Visa original
||Tyskland
Fleisch Menü
Mycket bra kvalitet
Våra hankatter gillar det verkligen och det är det enda högkvalitativa fodret de äter just nu.
Denna recension har översatts.
Visa original
||Tyskland
Rind pur
Min kräsna katt accepterade det direkt!
Min katt äter det utan att vara kräsen... tidigare bara Sheba och liknande. Äntligen gillar han nyttig mat!
Denna recension har översatts.
Visa original
||Tyskland
Forelle & Catnip
Min katt gillar inte den här smaken, men nötkött går hem
Min katt äter "Nöt" utan att klaga... men tyvärr gillar han inte den här sorten alls.
Denna recension har översatts.
Visa original
|Tyskland
Huhn pur
Super
Just nu är det här det enda fodret vår katt äter.
Denna recension har översatts.
Visa original
||Rumänien
Păstrăv și iarba mâței
Utsökt.
Det luktar så gott att jag själv skulle vilja smaka. Jag ger henne det i portioner om 1/2 pipett blandat med 2 matskedar vatten. Skålen blir helt ren efteråt. Jag gör så här eftersom hon inte är så förtjust i vatten. Rekommenderar!
Denna recension har översatts.
Visa original