
937 omdömen förLeonardo Finest Selection Pouch 16 x 85 g
Ladda upp din produktbildTopp lokala recensioner
Perfekt för mina katter
Jag var tvungen att byta våtfoder till mina katter (20 och 7 år) eftersom den yngre tjejen plötsligt fick diarré av nästan alla vanliga märken. Efter lång testning hamnade vi på Leonardo... ingen diarré längre och till och med den gamle herren, som helst åt Sheba med mycket sås, äter det gärna. Skålarna är alltid tomma.
Endast varianten med forell rör ingen... alla grimaserar och till och med vår hund, som verkligen äter allt, vägrar röra det.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Bra acceptans med ett undantag
Särskilt fodret med fågel blir gärna accepterat av mina 4 katter – men fisktoppen blir totalt ratad av alla!
Trots att de annars gärna äter fisk (har testat olika tillverkare), rör de inte denna. Det måste ju finnas en anledning till att de är så eniga i sitt avståndstagande.
Jag köper det i alla fall inte igen.
Konsistensen är generellt lite för mosig, men det passar å andra sidan våra seniorer ganska bra.
Översatt från zooplus.de av zooplus
Leonardo-foder
Den som tror att katter inte gillar det här, vet inget om katters matvanor.
Högkvalitativ mat luktar, och det kanske inte är så trevligt för människonäsor. Om man inte gillar lukten av sådan kattmat, kanske man borde skaffa ett gosedjur istället.
Mina var också kräsna i början, särskilt vår nykomling som var van vid gourmetmat. Men nu äter båda med glädje. Jag är övertygad om att jag ger mina tigrar bra mat med Leonardo.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Fisk nej tack
En vidrig lukt... matar bara utomhus och katten är inte heller särskilt förtjust... äter motvilligt i hopp om att det snart kommer något nytt... andra sorter är toppen!!
Översatt från zooplus.de av zooplus
Rörs inte
Mina har hittills fått Fine Filets eller tonfisk från Almo Nature eller Schesir. Eftersom det bara är kompletteringsfoder och jag gillar sammansättningen på Leonardo (hög kötthalt, tillsatser, mycket taurin) ville jag prova det. Tyvärr luktar det så fruktansvärt illa att man knappt står ut. Båda katterna rörde det inte. Kanske beror det på lukten. Konsistensen är också ganska grötig. Synd.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Fantastiskt
Jag beställde alla sorter till min kisse eftersom jag gillade de höga köttandelarna (ungefär 70% i alla). Allt blev uppätet under dagen, men sorten "Fisk" blev helt ratad och inte ens smakad på. Måste erkänna att det var det enda fodret som luktade ganska starkt – kanske var det därför? Fisk är vanligtvis hennes favoritmat. Resten kan jag starkt rekommendera c:
Översatt från zooplus.de av zooplus
Vidrig typ
Det nya receptet är vidrigt och mitt lilla katt har naturligtvis inte ätit något. Lukten är hemsk. Jag är så besviken!!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Bra foder men stark lukt
Jag hade kycklingsorten i mitt provpaket och vid första anblicken såg det väldigt högkvalitativt ut. Men konsistensen är som en ren gröt och inom några minuter luktade hela lägenheten av maten. Min brittiska korthår verkade gilla det, men lukten är riktigt hemsk.
I sig är det en bra mat, men konsistensen borde ändras. Vi håller oss till Miamor fina filéer.
Översatt från zooplus.de av zooplus
Yum
Min kinkiga katt älskar beef sorten - hon gillar dem alla men nötkött verkar vara hennes fav! Ser inte ut som pate för mig, som andra granskare har föreslagit - det ser ut och luktar kokt malet nötkött
Översatt från zooplus.co.uk av zooplus
|
Mycket bra foder
Mina två små älskar maten och den mättar riktigt bra.
Men framför allt är det verkligen bra foder. Alla ingredienser är angivna och bra.
Översatt från zooplus.de av zooplus
Mina katter gillar det.
Och det går inte att missa. Kommer jag att köpa oftare från och med nu.
Översatt från zooplus.de av zooplus
Mycket väl mottaget
Hade tidigare bara hört bra saker om Leonardo, men hade aldrig testat det själv med mina två katter (8 år + kattunge). Därför blev jag desto gladare när det nu också finns här på zooplus. Nu har jag provat det, och överraskande nog har båda tagit emot det väldigt bra och också tålt det mycket väl. Jag kan även varmt rekommendera torrfodret. Den höga köttandelen talar för sig själv. Super!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
AHA-effekt!
Jag har en hankatt och en ung katt. Båda älskar Leonardo. Redan när jag lät hankatten lukta på påsen blev han helt galen av det. När jag skulle ställa fram skålen var han så ivrig att han nästan ryckte den ur handen på mig. Sånt ser man ju gärna. Nu ska jag beställa igen och hoppas att det inte bara är en kortvarig grej.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Accepteras inte
Pfotenschütteln och flykt från matplatsen. Kycklingsorten går inte hem hos mina två, precis som de flesta sorter som bara har en grötig konsistens.
Inte heller jag gillar konsistensen och lukten. Ingen tuggmotstånd, inget kött, ingen sås, bara brun överkokt sörja – de bästa ingredienserna hjälper inte här.
En stjärna för ingredienslistan – inget mer.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Gott!
Min kattunge är förälskad i den här maten. Han brukar egentligen inte gilla det så mycket när hans mat inte kommer i tydliga bitar, men den här maten är mer än en dröm för honom – han äter till och med upp allt, vilket är väldigt ovanligt.
Toppen och varmt rekommenderat.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Mycket bra när det gäller ingredienserna.
Tyvärr bryr sig min kräsna Maine Coon inte om vad jag tycker. Hon äter det, men man märker att hon skulle kunna klara sig utan det. På grund av variationen och för att jag är övertygad om sammansättningen får hon det ändå en gång i veckan, så länge hon äter det. Jag tycker att de 1500 mg taurin som tillsatts per kilo är mycket bra. Det skulle dock lätt kunna vara dubbelt så mycket för att säkert täcka en katts behov, men de flesta har, om ens det, bara 500 mg/kg tillsatt.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Tyvärr inte väl mottaget!
Mina båda katter har tyvärr inte alls eller väldigt dåligt accepterat den fantastiska maten! Synd!!! Katter är ju trots allt ganska envisa när det gäller mat!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Blir väldigt uppskattad!
Min kräsna katt som vanligtvis ratar blötmat kastar sig över det här!!! Maten är väldigt saftig och luktar verkligen gott. Jag är glad att jag äntligen har hittat en blötmat med bra sammansättning som också äts med glädje. Eftersom jag inte ger det som enda foder stör det mig inte att det är ett kompletteringsfoder. I kombination med torrfodret från Power of Nature (det ENDA torrfodret med endast 3,5 % kolhydrater!) är det perfekt för diabetiker!
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Super...
Sammansättningen av fodret är mycket bra, portionsstorleken praktisk och det äts också upp.
Kort sagt: Testa det bara. Jag kan verkligen rekommendera det.
Översatt från zooplus.de av zooplus
|
Superfoder, lämpligt för diabetiker
Kul att Leonardo Finest Selection Pouch nu också finns hos Zooplus. Det är bra mat och dessutom lämpligt för diabetiker. Framför allt är det väldigt praktiskt i ett hushåll med flera katter; vi behöver inte längre oroa oss för att vår diabetiker ska smaka på fel mat.
Översatt från zooplus.de av zooplus
Recensioner från andra länder

|Finland
siipikarja & kananmuna
Pålitligt val
Det här är vår katts favoritmat. Jag brukar tillsätta lite vatten på tallriken, och oftast är hela portionen uppäten.
Denna recension har översatts.
Visa original
||Tyskland
Fleisch Menü
Mycket bra kvalitet
Våra hankatter gillar det verkligen och det är det enda högkvalitativa fodret de äter just nu.
Denna recension har översatts.
Visa original
||Tyskland
Rind pur
Min kräsna katt accepterade det direkt!
Min katt äter det utan att vara kräsen... tidigare bara Sheba och liknande. Äntligen gillar han nyttig mat!
Denna recension har översatts.
Visa original
||Tyskland
Forelle & Catnip
Min katt gillar inte den här smaken, men nötkött går hem
Min katt äter "Nöt" utan att klaga... men tyvärr gillar han inte den här sorten alls.
Denna recension har översatts.
Visa original
|Tyskland
Huhn pur
Super
Just nu är det här det enda fodret vår katt äter.
Denna recension har översatts.
Visa original
||Rumänien
Păstrăv și iarba mâței
Utsökt.
Det luktar så gott att jag själv skulle vilja smaka. Jag ger henne det i portioner om 1/2 pipett blandat med 2 matskedar vatten. Skålen blir helt ren efteråt. Jag gör så här eftersom hon inte är så förtjust i vatten. Rekommenderar!
Denna recension har översatts.
Visa original